معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر با بیان این که 85 درصد هزینه آبیاری نوین از سوی دولت پرداخت می شود گفت: هم اینک افزون بر 6 هزار و 200 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز است.
کد خبر: ۲۸۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 21 August 2016
نبی بخش داوودی پس از بازدید از روند اجرای طرح سامانه آبیاری افزود: ایرانشهر در اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان پیشرو است.
وی اظهار داشت: استفاده از شیوه های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، زمینه ساز بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی می شود.
فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: از مجموع سه هزار هکتار زمین زراعی و باغی این شهرستان 6 هزار و 200 هکتار به آبیاری مدرن تجهیز شده است.
داوودی بیان کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان پیش بینی می شود این سطح تا پایان امسال به هفت هزار و 500 هکتار برسد.
وی ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید توسعه بخش کشاورزی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است که کشاورزان باید از این فرصت بیشتر و بهتر استفاده کنند.
کارشناس آبخیزداری مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز با اشاره به ثمرات روش آبیاری تحت فشار در مقایسه با آبیاری غرقابی گفت: با اجرای سامانه های نوین آبیاری در هر هکتار چهار هزار و 400 مترمکعب آب صرفه جویی می شود.
مجید فیاضی افزود: دراین طرح علاوه بر افزایش راندمان تولید از فرسایش خاک نیز جلوگیری می شود.
وی بیان کرد: کشاورزان باید برای بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب از روش آبیاری غرقابی و سنتی به سمت شیوه های نوین آبیاری بروند این در حالی است که پرداخت 85 درصد هزینه این سامانه به صورت بلاعوض از سوی دولت فرصت بسیار خوبی برای آنان است.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و از مناطق مستعد کشاورزی و صنعتی این استان محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار