مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 350 عدد ماسک و هزار و 64 سبد غذایی در 2 توفان گرد و خاک اخیر بین مردم توفان زده شمال استان (سیستان) توزیع شد.
کد خبر: ۲۸۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 21 August 2016
رسول راشکی گفت از 20 تا 31 مرداد در مناطق شمالی استان 2 پدیده توفان گرد و خاک رخ داد که اقلام ذکر شده در این مدت بین مردم توفان زده 14 روستای شهرستان های زابل و هیرمند توزیع شد.
وی ادامه داد: با توجه به تداوم وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان نیروهای امدادی در آماده باش کامل بسر می برند تا در کمترین زمان خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد هستند.
وزش این بادها و گردوغبار ناشی از آن و حرکت شن های روان سبب افزایش بیماریهای سل و تنفسی در این منطقه شده بطوریکه سیستان در صدر جدول بیماران سل قرار دارد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

** آغاز رقابت های تخصصی امداد و نجات
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان این که رقابت های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در زاهدان آغاز شد گفت: این دوره از رقابت های امداد و نجات از امروز به مدت پنج روز در چهار رشته امداد و نجات در سوانح جاده ای، شهری(آوار) و نجات از ارتفاع و فضای معلق و اسکان اضطراری آغاز شد.
راشکی افزود: 230 امدادگر مرد و 150 امدادگر زن عضو جمعیت هلال احمر استان در این دوره از رقابت های تخصصی امداد و نجات شرکت دارند.
وی ارتقای برنامه های آموزشی تخصصی امداد و نجات، یکسان سازی برنامه عملیات در سطح جمعیت هلال احمر و ارزیابی توانمندی عملی شرکت کنندگان، بکارگیری تجهیزات و ابزار تخصصی امداد و نجات، آشنایی با مهارت های تخصصی و به کارگیری مهارت ها در عملیات میدانی را از جمله اهداف برگزاری این دوره از رقابت های امداد و نجات ذکر کرد.
راشکی خاطر نشان کرد: تیم های برتر امداد و نجات تخصصی استان به رقابت های کشوری اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و دمای زیاد هوا، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی همواره وجود دارد.
جمعیت هلال احمر از فعالترین نهادهای امدادی سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار