مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: منطقه سیستان شامل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز دارای 900 باب استخر بتنی و 100 هکتار استخر خاکی پرورش ماهی است که بیش از 30 استخر آن امسال به دستگاه های هواده مجهز شدند.
کد خبر: ۲۸۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 21 August 2016
محبعلی سیستانی گفت تجهیز استخرهای دومنظوره یادشده به دستگاه هواده با هدف افزایش تولید در واحد سطح از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.
وی گفت: تجهیز استخرها به دستگاه های هواده با رویکرد استفاده از فناوری های جدید، توسعه مکانیزاسیون، ترویج هوادهی به همراه آموزش بهره برداران در حال انجام است.
وی با اشاره به مزیت دستگاه های هواده تصریح کرد: در استخرهای پرورش ماهی با تراکم بالا، میزان اکسیژن کاهش می یابد به همین سبب و برای ایجاد حرکت دورانی داخل استخر و تولید اکسیژن این دستگاه ها نصب می شود.
وی ادامه داد: دستگاه هواده با ایجاد حرکت دورانی داخل استخر فضولات ماهی ها را به درون دریچه تهویه که وسط استخر در نظر گرفته شده هدایت می کند و باعث کیفیت بخشی به آب می شود.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان آبهای داخلی تصریح کرد: یکی از محوری ترین رویکردهای این اداره کل ترویج استفاده از فناوری های جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان ماهی است.
وی ادامه داد: این اداره همچنین با تشویق آبزی پروران به استفاده از دستگاههای هواده توانسته پرورش دهندگان را به اهمیت استفاده از این دستگاه ها برای افزایش قابل ملاحظه تولید و کاهش مخاطرات در دوره پرورشی آشنا سازد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت: برای کمک به آبزی پرورانی که پرورش متراکم ماهی را مد نظر دارند، تجهیز استخرهای آنان به دستگاه هواده در اولویت اداره کل شیلات قرار دارد.
سیستانی اظهار داشت: از مجموع 900 باب استخر پرورش ماهی در منطقه سیستان حدود 50 استخر آن هشت ضلعی است.
وی تصریح کرد: استخرهای هشت ضلعی از سال 94 به منظور پرورش ماهی در تراکم بالا نسبت به استخرهای مربعی و دایره ای احداث شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار