مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری ماموران محیط زیست و دستور مقام قضایی یک واحد تولیدی قیر آلاینده در شهرستان نیمروز واقع در شمال استان شناسایی و پلمپ شد.
کد خبر: ۲۸۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 22 August 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از گزارش یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی اظهار داشت:براساس گزارشات رسیده و شکایت های متعدد مردمی از واحد تولیدی قیر در شهرستان نیمروز، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل ضمن بازدید و محرز شدن آلودگی زیست محیطی اقدام به صدور اخطاریه برای رفع مشکل کرد که متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی متصدیان این واحد تولیدی انجام نشد.
وی تصریح کرد: این واحد تولیدی با در خواست محیط زیست و دستور مقام قضایی شهرستان زابل به دلیل ایجاد آلایندگی پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
وی افزود: با توجه به اینکه واحد آلاینده مذکور به دلیل رهاسازی گازهای حاصل از فرایند تولید قیر در خط تولید محصول، موجب تولید و پراکنش دود و بوی شدیدی در منطقه و تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط می شد و اخطاریه ها نیز تاثیر گذار نبود اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.
وی ادامه داد: براساس دستور مقام قضائی و به استناد ماده های 15و 16 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 688 قانون مجازات اسلامی از ادامه فعالیت این واحد تولیدی که با آلوده سازی هوا و عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی همراه بود ممانعت شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ادامه کار یا فعالیت واحد قیر شهرستان نیمروز منوط به صدور اجازه سازمان حفاظت محیط زیست و رای دادگاه است.
محمودی اظهار داشت: نظر به اهمیت سلامت عمومی و محیطی، رعایت استاندارد های زیست محیطی از سوی کلیه واحد های تولیدی و خدماتی الزامی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار