رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: 400 هکتار زمین برای ایجاد شهرک خودروسازی در محدوده منطقه آزاد تخصیص داده شد و تمامی امکانات برای سرمایه گذاری در این شهرک مهیا می شود.
کد خبر: ۲۸۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 22 August 2016

حامدعلی مبارکی گفت زمین های شهرک خودروسازی در منطقه آزاد چابهار به سرمایه گذاران بین المللی و یا شرکت های مشترک ایرانی و خارجی واگذار خواهد شد.
وی افزود: خودروهای تولیدی منطقه آزاد چابهار با توجه به وجود روستای تاریخی تیس در این منطقه با نام تجاری تیسکو TISCO نامگذاری خواهد شد.
وی گفت: با راه اندازی و آغاز بکار تمامی 10 فاز خودروسازی منطقه آزاد چابهار حدود 20 هزار نفر در این شهرک مشغول بکار خواهند شد.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بیان کرد: چابهار و سواحل مکران با این اقدام به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل می شود و روز به روز با نگاه ویژه و مثبت رهبر معظم انقلاب، حمایت های رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به توسعه و عمران و آبادانی بیشتر خواهد رسید.
مبارکی ادامه داد: خودروهای تولیدی از نظر کیفیت وقیمت مناسب خواهند بود تا مردم محلی بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.
وی گفت: در فاز نخست طرح خودروسازی براساس پیش بینی های انجام شده پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
وی افزود: چابهار به دلیل موقعیت راهبردی در جهان و دسترسی به بازار مصرف با بیش از 2 میلیارد نفر در حاشیه اقیانوس هند و بیش از 600 میلیون نفر در کشورهای آسیای میانه، مکانی مناسب برای خودروسازی و صادرات خودرو به این کشورها و واردات قطعات یدکی است.
بندر چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
3043 / 6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار