معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: غفلت از فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای سبب افزایش شمار بیکاران شده به گونه ای که 50 درصد دانش آموختگان دانشگاه ها بیکارند.
کد خبر: ۲۸۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 22 August 2016
علی اصغر جمشید نژاد یکشنبه شب در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: رسیدن به شغل تنها در مراکز آموزش عالی خلاصه و محقق نمی شود بلکه باید مهارت های فنی حرفه ای متناسب با هر منطقه که در بازده زمانی اندک نتیجه بسیار خوبی نیز می دهد، مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های حرفه ای به ویژه در استان سیستان و بلوچستان نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارد این در حالی است که بر خلاف مراکز دانشگاهی سرمایه زیادی برای فراگیری مهارت مورد نیاز نیست.
وی با اشاره به نقش سمن ها برای ایجاد اشتغال پایدار افزود: سازمان های دولتی باید از نظرات سمن ها در حوزه های مختلف استفاده کنند زیرا این تشکل ها برای ایجاد شغل بهترین ظرفیت ها را در اختیار دارند.
وی ادامه داد: سهم جوانان در مشارکت های اجتماعی از طریق توسعه کمی سمن ها باید افزایش یابد تا شاهد بهبود وضعیت در بخش های مختلف باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان های مردم نهاد (سمن ها) به عنوان مشاور در کنار نهادهای دولتی می توانند در ایجاد اشتغال نقش موثری ایفا کنند.
جمشید نژاد اظهار داشت: دستگاه های دولتی باید برنامه های خودشان را در حوزه ی ساماندهی جوانان ارائه کنند تا براساس این برنامه ها تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.
وی افزود: برای بهره گیری هرچه بیشتر از نظرات جوانان باید میز مشاوران جوان در سیستان و بلوچستان راه اندازی شود.
وی بیان کرد: استعداد های بسیار زیادی در این استان وجود دارد که باید مورد توجه سمن ها برای ایجاد اشتغال جوانان قرار گیرد.
وی ادامه داد: سمن های ویژه ایجاد اشتغال برای جوانان باید در سیستان و بلوچستان تشکیل و فعال شوند زیرا سمن ها در جامعه از نقش بسیار بالایی برخوردار هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار