نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امنیت، آرامش و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران حاصل ایثار و از خودگذشتگی ها ایثارگران است و این عزیزان سند افتخار ما هستند.
کد خبر: ۲۸۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵ 23 August 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت شهادت جانباز شهید محمد تاک شهرکی در مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: جانباز شهید بزرگوار محمد تاک شهرکی برای حفظ خاک میهن و نظام اسلامی جان فشانی های بسیار زیادی انجام داد که 70 درصد جانبازی ایشان خود نمونه بارزی از این جانفشانی ها است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان افزود: جانباز شهید تاک شهرکی 30 سال رنج جانبازی را به خاطر لبیک به رهبر کبیر انقلاب و دفاع از تمامیت ارضی کشور تحمل کرد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این شهید بزرگوار علاوه بر تحمل درد ناشی از حملات شیمیایی دشمن، از مشکل اعصاب و روان نیز در رنج بود و پس از سالها تحمل این دردها و رنج ها به دیدار حضرت حق شتافت.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: عزیزان جانباز و ایثارگر با تلاش بی وقفه و همت مردانه، عزت و اقتدار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و مظهر و نمونه بارز ایثار و فداکاری در نزد آزادگان جهان شدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: روح شهید تاک شهرکی از قرار داشتن در کالبد چنین بدنی به خاطر رشادت های فراوانی که برای کشور و نظام جمهوری اسلامی انجام داد افتخار می کند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس با روحیه ایثار و کلام نافذ خویش سرمنشا تحولات در جامعه هستند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شهید با نثار جان خویش به اسلام و میهن اسلامی خدمت کرد اما جانباز با نثار اعضا و جوارح خویش باقی ماند تا جامعه را متحول سازد.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: جانبازان سند عزت، افتخار و جاودانگی نظام جمهوری اسلامی هستند و همه باید قدردان ایثار و فداکاری این بزرگواران باشیم.
به گزارش ایرنا در این مراسم دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان زاهدان، مدیران دستگاه های دولتی و قشرهای مختلف مردم شهید پرور زاهدان حضور داشتند.
شهید محمد تاک شهرکی در دوران دفاع مقدس در عملیات های و الفجر 3 و 8 و عملیات بدر شرکت داشته و در سه مرحله مجروحیت به افتخار جانبازی 70 درصد نائل آمده بود.
وی در 15 مرداد امسال پس از تحمل سالها رنج و مرارتهای ناشی از مجروحیت در شهرستان کرج به همرزمان شهیدش پیوست و پیکر این شهید بزرگوار در صحن امامزاده محمد شهرستان کرج به خاک سپرده شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار