فرماندار شهرستان خاش گفت: دولت برای اجرای طرحهای عمرانی این شهرستان در سال جاری افزون بر 148 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که هشت و 2 دهم در صد آن استانی و 6/6 دهم آن از 2 درصد نفت و گاز بوده و در مجموع 84 درصد رشد دارد.
کد خبر: ۲۸۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 24 August 2016

  احمداکبر چاکرزهی روز سه شنبه در نشست اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان خاش با گرامی داشت هفته دولت افزود: اعتبارات امسال در 25 فصل و 61 برنامه برای اجرای 188 پروژه هزینه می شود که اولویت مهم دولت برای هزینه کرد اعتبارات اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام است.
وی اظهار داشت: به دلیل شرایط سخت مالی بخش زیادی از اعتبارات عمرانی سال قبل محقق نشد اما در مباحث و موارد اعتباری دیگر و هزینه کرد بالای 520 میلیارد ریالی توانستیم طرحهای خوبی را به اجرا برسانیم.
فرماندار خاش یادآور شد: دولت امسال برای تکمیل مجموعه ورزشی شهدای گمنام خاش 14 میلیارد ریال اختصاص داده که نیاز است اعتباراتی دیگر نیز برای همین موضوع از منابع در اختیار وزارت ورزش و جوانان پیش بینی و تخصیص داده شود.
مهدی عیدوزهی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش هم گفت: 35 درصد اعتبارات عمرانی سال گذشته تخصیص داده شد که با توجه به مشکلات مالی و نقدینگی دولت 75 درصد پروژه ها به سال جاری منتقل شده است
خانم اکبری دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان خاش نیز گفت: اعتبارات عمرانی سال قبل خاش 124 میلیارد ریال بود که سه و 28 درصد آن به منابع استانی، هشت و دو دهم منابع نفت و گاز و 908 میلیون تومان نیز به مبحث الزامات قانونی اختصاص داشت.
وی اظهار داشت: اعتبارات ماده 180 خاش هم افزون بر 264 میلیارد ریال بود که 23 درصد آن را اعتبارات ملی و سه و یک دهم آن را اعتبارات استانی تشکیل دادند.
این مسئول با تاکید بر اولویت قرار دادن طرحها با محوریت اقتصاد مقاومتی و پروژه های نیمه تمام افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال آینده محور و مقصد گردشگری در کشور است لذا اجرای زیرساختها در این موضوع و توجه به مباحث آموزشی، خانه های بهداشت شهری و روستایی، مجتمع های گلخانه ای، دامداری ها، طرحهای هادی روستایی و غیره در اولویت کاری دولت قرار دارد.
اکبری ادامه داد: توزیع اعتبارات بر حسب اجرای عدالت و شاخصهای شهرستانی، محرومیت زدایی، پروژه های نیمه تمام، وسعت و جمعیت، بیکاری و نبود شاخص اشتغالزایی در استان صورت می پذیرد که لازم است مدیران ضوابط اجرایی دستورالعمل را رعایت کنند.
وی گفت: دستگاهها تکلیف دارند حمایت از طرحهای موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند.
در این نشست بخشداران مرکزی و ایرندگان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر خاش و رئیس شورای اسلامی شهر نوک آباد، معاون شهردار خاش و مدیران دستگاههای مختلف به بیان دغدغه ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.
پیگیری برای تامین اعتبارات اجرای طرح کوهستان پارک و روشنایی جاده سلامت شهرداری خاش، اجرای طرحهای آبخیزداری و دیوارهای حفاظتی برای هر سه بخش مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، ایجاد فضاهای آموزشی در حاشیه شهر و نقاط روستایی، اجرا و تکمیل زمینها و طرحهای ورزشی، گردشگری و تفریحی، 2 بانده کردن محور اسکل آباد به نوک آباد، ایجاد دفتر و تامین امکانات و تجهیزات و خودرو برای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، حمایت از کشاورزان و دامداران در مباحث خشکسالی، سیل و طوفان و تگرگ و ریزگردها در کنار اجرای سامانه های نوین آبیاری و مرمت قنوات، ایجاد پایگاه امداد و نجات در اسکل آباد، ایجاد پایگاه حفاظت محیط زیست و محیط بانی تمندان در تفتان، احیای دریاچه سردریا، انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به خارج از شهر، اجرای طرح چمن مصنوعی در 27 زمین بخش مرکزی و سایر بخشها و موارد دیگر از پیشنهادات مهمی بود که در این نشست مطرح شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 / 6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار