فرماندار شهرستان زاهدان گفت: سند توسعه عمرانی این شهر با هدف ارتقای سطح رفاه زندگی شهروندان با بیش از 600 نفر ساعت جلسه تهیه و تدوین شده و تمام کارهای عمرانی این شهر براساس این سند انجام می شود.
کد خبر: ۲۸۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 24 August 2016
مجتبی خانجانی روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: به منظور تهیه این سند به تمام ادارات و دستگاه های دولتی این شهرستان فراخوان دادیم تا نیازها و ضرورت های شهر را احصا کنند تا براساس این نیازها سند توسعه عمرانی تدوین شود.
وی بیان کرد: سند توسعه عمرانی بسیاری از مشکلات کلان شهر زاهدان را برطرف می کند و از این به بعد ادارات و سازمان های دولتی براساس این سند کارهای خودشان را انجام می دهند.
فرماندار زاهدان با اشاره به آبهای سطحی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های مهمی که در سند توسعه عمرانی به آن پرداخته شده ساماندهی این آبها است.
خانجانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از هدر رفت پسمانده آب تصفیه خانه و فاضلاب زاهدان بیان کرد: برای استفاده مفید از این آبها به زودی در خارج از شهر دریاچه مصنوعی برای تفریح و قایق سواری ایجاد می شود.
وی با اشاره به وضعیت حاشیه شهر زاهدان خاطرنشان کرد: 5 شهرستان زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک در سیستان و بلوچستان در اولویت ستاد ملی بازآفرینی کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: استاندار سیستان و بلوچستان 30 درصد اعتبار ادارات دولتی را به مناطق حاشیه نشین استان اختصاص داد که در بودجه امسال نیز همین میزان اعتبار در نظر گرفته شده است.
فرماندار زاهدان گفت: 20 مکان آموزشی در مناطق حاشیه نشین احداث می شود و این خود نشان از توجه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به این مناطق است.
خانجانی اظهار داشت: دبیر خانه مناطق حاشیه نشین سیستان و بلوچستان در شهرستان زابل مستقر می شود.
وی تصریح کرد: 285 هکتار زمین تصرفی بدون سند در مناطق حاشیه زاهدان وجود داشت که پس از 80 سال با همکاری دادستان و اداره ثبت تعیین تکلیف شده و زمین ها سند دار می شود.
وی ادامه داد: بزودی مردم مناطق حاشیه نشین برای احراز مالکیت و صدور سند به ثبت اسناد مراجعه خواهند کرد.
وی افزود: به واحدهای فاقد سند مالکیت براساس قانون اشتراک آب، برق، گاز و سایر خدمات تعلق نمی گیرد که با تعیین تکلیف و ساماندهی مناطق حاشیه ای این خدمات ارائه خواهد شد.
فرماندار زاهدان با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو گفت: 6 تا 7 ماه قبل از انتخابات کارهای مقدماتی آن انجام می شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
خانجانی اظهار داشت: باید شرایط شور و نشاط برای نامزدها و شرکت کنندگان در انتخابات ایجاد شود تا بتوانیم یک انتخابات پرشور برگزار کنیم.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های دولتی با سرکشی از مناطق مختلف زمینه حضور پر رنگ مردم را در انتخابات سال آینده فراهم کنند.
وی تصریح کرد: خدماتی که توسط دستگاه های دولتی در سیتان و بلوچستان انجام شده باید به گوش مردم برسد تا اطلاعات کافی در این زمینه را بدست آورند.
وی با اشاره به قانون گریزی برخی افراد در زمینه ساخت و ساز افزود: متاسفانه در میان برخی افراد فرهنگ نامناسبی رواج پیدا کرده که به صورت غیر قانونی به ساخت و ساز می پردازند و فکر می کنند که با مذاکره کردن می توانند از اقدام غیر قانونی خودشان شانه خالی کنند.
وی تصریح کرد: با افرادی که ساخت و ساز های غیر قانونی انجام می دهند به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
فرماندار زاهدان با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: با توجه به کاهش بودجه و تخصیص 27 درصدی اعتبارات در سال 94 سیاست استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران را تقویت کردیم.
خانجانی با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین مجتمع تفریحی فرهنگی توریستی لادیز در زاهدان اظهار داشت: اجرای این پروژه با همکاری بخش خصوصی و پیش بینی اعتباری بالغ بر 600 تا 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اقدام است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت 2 بیمارستان در زاهدان افزود: بیمارستان دی و پارس با بیش از 90 تخت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان در حال ساخت است که کمک خوبی در جهت افزایش سرانه بهداشتی درمانی این شهر خواهد شد.
** ایجاد بازارچه های محلی در زاهدان
فرماندار زاهدان گفت: باهدف رونق گردشگری و رشد اقتصادی در کنار راه آهن چابهار - سرخس که از این شهر می گذرد به زودی بازارچه های سنتی ایجاد می شود.
خانجانی اظهار داشت: برای فراهم کردن زمینه حضور گردشگران در زاهدان بازارچه هایی مجهز به غرفه های فروش لوازم سنتی و رستوران ایجاد خواهد شد تا هموطنان به راحتی بتوانند اجناس مورد نظر خودشان را خریداری کنند.
وی با اشاره به ساماندهی چهار راه رسولی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که فرمانداری زاهدان انجام داده ساماندهی دست فروشانی است که در این بازار مشغول به فعالیت هستند به طوری که بیشتر پیاده روهای این خیابان مسدود شده است.
وی ادامه داد: برای حدود 500 دست فروش فعال در چهار راه رسولی مکان مناسبی در خیابان قدس در نظر گرفته شده تا بتوانند در این محل به فعالیت اقتصادی خودشان بپردازند.
وی تصریح کرد: پارکینگ طبقاتی در چند مکان چهارراه رسولی برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده که به زودی کار عملیاتی آنها آغاز می شود.
وی ادامه داد: طرح توسعه و ساماندهی بازار رسولی زاهدان تهیه شده که با اجرای آن عبور و مرور خودروها در محدوده تجاری ممنوع می شود و مردم پیاده در این بازار به گشت و گذار می پردازند و پارکینگ های طبقاتی مشکل توقف خودروها را حل می کند.
فرماندار زاهدان با اشاره به جمع آوری مراکز عرضه مرغ زنده در سطح شهر گفت: 700 جایگاه عرضه مرغ زنده در این شهرستان جمع آوری شدند و تنها در میدان کوثر مرغ زنده عرضه می شود.
خانجانی اظهار داشت: 130 غرفه عرضه مرغ زنده در حال حاضر در میدان کوثر زاهدان فعالیت می کنند.
وی افزود: با جمع آوری مراکز غیرقانونی و غیر بهداشتی عرضه مرغ زنده از سطح شهر زاهدان کشتارگاه خاش که سالها تعطیل بود دوباره راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: مردم باید به دنبال استفاده از مرغ کشتار روز و صنعتی بروند زیرا خرید مرغ زنده باعث انتقال بیماری های مشترک انسان و حیوان می شود.
وی بیان کرد: اگر مراکز عرضه مرغ زنده جمع آوری نمی شد شیوع بیماری های مشترک انسان و طیور بطور گسترده موجب بروز مشکلات متعدد می شد.
فرماندار زاهدان با انتقاد از ایجاد شهرکهای مختلف در این شهر گفت: تجمیع کردن سرانه های عمومی شهرک برق و جهاد مشکلات زیادی را برای ساکنان آن ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: سرانه مورد نیاز شهرک برق 10 هکتار است که اکنون 9 هکتار کسری دارد و باید برای این مناطق چاره ای اساسی اتخاذ شود.
وی با اشاره به نبود زیر گذر مناسب در این شهرکها افزود: زیر گذر فعلی در قسمتی قرار دارد که محل تجمیع آب است و برنامه ریزی های زیادی انجام شده تا زیر گذر مناسبی در این منطقه ایجاد شود.
فرماندار زاهدان با اشاره به زمین کنسولگری پاکستان گفت: وسعت این زمین که در اختیار پاکستان است حدود 6 تا 10 هکتار است که باید اسناد مالکیت خودشان را ارائه کنند.
خانجانی اظهار داشت: با تاکید استاندار سیستان و بلوچستان موضوع زمین کنسولگری به صورت ویژه در حال بررسی است تا به روابط بین ایران و پاکستان خدشه ای وارد نشود.
وی خاطر نشان کرد: محدوده خاص دیپلماتیک برای کنسولگری های خارجی در زاهدان در نظر گرفته شده که کنسولگری ها در آن ایجاد می شود.
وی با اشاره به زیباسازی ورودی شهر زاهدان از مسیر مشهد- کرمان- زابل خاطر نشان کرد: با توجه به این که زاهدان شهر مذهبی است بر اساس برنامه ریزی انجام شده در میدان ورودی شهر طرح بزرگ رحل قرآن که نماد شهر نیز محسوب خواهد شد، اجرا و در کنار آن نیز مجتمع های تفریحی و گردشگری ساخته می شود.
وی تصریح کرد: این پروژه قرار است در هفته دولت کلنگ زنی و کار اجرایی آن نیز به زودی آغاز شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار