معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با فعال شدن بخش های مختلف پروژه گازرسانی استان زمینه فعالیت بخش خصوصی و حرفه های جانبی آن فراهم می شود که این حرفه ها برای حدود هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 24 August 2016
علی اصغر جمشید نژاد به مناسبت آغازین روز هفته دولت در آئین غبار روبی گلزار شهدای زاهدان و نشست شورای اداری این شهرستان در محل گلزار شهدا بهشت مصطفی، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام داده که با اتمام طرح های گازرسانی، راه آهن چابهار- سرخس، ارتقای بندر شهید بهشتی و طرح 146 هزار هکتاری در استان تحول عظیمی به وجود خواهد آمد.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در بدترین شرایط اقتصادی و تورم کشور را تحویل گرفت که در شرایط طبیعی نبود.
وی ادامه داد: دولت یازدهم در سطح بین المللی تلاش های بسیار زیادی را انجام داد تا از تنش هایی که دولت قبل برای کشور ایجاد کرده بود تا حدودی کم کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تنشی که دولت گذشته ایجاد کرده بود ما اجازه نداشتیم در بازارهای بین المللی نفت خودمان را به فروش برسانیم و فقط به 2 کشور چین و هندوستان آن هم در سطح خیلی محدود می توانستیم نفت صادر کنیم.
جمشید نژاد اظهار داشت: نفتی که به این 2 کشور صادر می شد به ازای دریافت پول باید از آنها خدمات و کالا دریافت می کردیم به طوری که حق انتخاب در گرفتن کالاهای مورد نظرخودمان را نیز نداشتیم.
وی با اشاره به شرایط پسابرجام تصریح کرد: امروز ما در سایه ی برجام می توانیم نفت خودمان را بدون هیچ محدودیتی در بازار های بین المللی به فروش برسانیم.
وی ادامه داد: برجام شرایط حضور جمهوری اسلامی را در بازارهای بین المللی برای کشور ما به وجود آورد و اکنون به راحتی می توانیم در این بازارها حضوری فعال داشته باشیم.
وی با انتقاد از پرداخت یارانه ها افزود: دولت گذشته در اقدامی کارشناسی نشده پرداخت یارانه نقدی به تمامی مردم را آغاز کرد که در آن زمان بسیاری از کارشناسان اقتصادی با این امر مخالف بودند.
وی خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه به تمام افراد جامعه کار درستی نبود باید افرادی یارانه می گرفتند که نیازمند بودند زیرا اکنون بخش زیادی از اعتبارات دولت به جای صرف شدن برای عمران و آبادانی کشور به پرداخت یارانه اختصاص می یابد و آینده کشور را با مشکلات زیادی رو به رو می کند.
امام جمعه موقت زاهدان نیز در این نشست گفت: خدمات ارزشمند دولت و نظام جهموری اسلامی باید به مردم بازگو شود تا در جریان کارهای صورت گرفته باشند.
حجت الاسلام احمد راهداری اظهار داشت: همان گونه که مردم نسبت به دولت وظیفه اطاعت پذیری دارند دولت نیز وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای رفاه حال مردم انجام دهد.
وی تصریح کرد: مردم علت دوام و بقا دولت ها هستند، بنابراین دولت ها باید برای آسایش و رفاه حال مردم خود از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.
وی ادامه داد: در سایه ی دولت اسلامی ما می توانیم احکام الهی را پیاده کنیم بنابراین ما نسبت به دولت خود مسئول هستیم.
وی افزود: تمام دولت مردان نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم را وظیفه و بزرگترین افتخار خود می دانند.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: شهدا عزت و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا به ارمغان آوردند و وظیفه همه است تا حرمت و عزت خون این بزرگواران را پاس بداریم.
حجت الاسلام راهداری اظهار داشت: شهدا در نزد حضرت حق از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که این امر از درک و فهم بشر خارج است.
به گزارش ایرنا در این مراسم از 3 مدیر نمونه شهرستان زاهدان تجلیل به عمل آمد.
مدیران دستگاههای اجرایی زاهدان ضمن غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، با ذکر فاتحه با آرمان ها و دستاوردهای شهدا تجدید میثاق کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار