معاون شیلات استان کرمانشاه:
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: تولید ماهی در قفس پشت سدهای استان کرمانشاه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ۲۰۰۰ تن افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۸۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 24 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازتسنیم؛بابک آریانپور در نشست خبری که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه شیلات استان کرمانشاه در سال 94 با تولید 2600 تن ماهی گرمابی رتبه نخست میان استان‌های غیرساحلی کشور را به خود اختصاص داد اظهار داشت: کرمانشاه با تولید 10 هزار و 340 تن ماهیان سردابی رتبه چهارم میان استانهای غیرساحلی کسب کرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه تولیدات شیلات استان کرمانشاه در سال 94 در مجموع 14 هزار و 380 تن است که نسبت به سال قبل آن 300 هزار تن افزایش یافته است،عنوان کرد: تولید ماهی در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان 1340 تن، تولید ماهیان خاویار 10 تن و تولید میگوی آب شیرین 10 تن است.
آریان‌پور با اشاره به افزایش میزان سرانه ماهی در استان، گفت: مصرف سرانه ماهی در جهان 19.2 کیلوگرم و در کشور 9.2 کیلوگرم و در استان با اقدامات ترویجی و فرهنگی به وبژه در سال گذشته این میزان به 8 کیلوگرم رسید و این در حالی است که این میزان در سال 73، 250 گرم بوده است.
وی با اشاره به اینکه توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار شیلات استان قرار گرفته است،افزود: در تولید ماهی در قفس پشت سدهای استان برای سال اول در دو سد شهدای قصرشیرین و زاگرس 1000 تن تولید برای استان در نظر گرفته شده بود که در نظر داریم با اضافه کردن دو سد زمکان و داریان این تولید به 2000 تن افزایش یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار