مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی یکسال گذشته ۳۳ تن عسل در استان تولید شده است.
کد خبر: ۲۸۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 24 August 2016

غلامحسین تیموری اظهار داشت: هم اکنون 3هزار 950کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد که از این تعداد کلنی 33 تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شده است.

مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این در حالی است که در سال 92 تنها 1200 کلنی در استان وجود داشت و میزان عسل تولیدی 13 تن بوده است. و خوشبختانه با اقدامات دولت تدبیر و امیدشاهد رشد چشمگیری در این بخش هستیم.

وی افزود: پرورش زنبور عسل هم‌اکنون در شهرهای زابل، زهک، ایرانشهر، نیکشهر و خاش انجام می‌شود و وجود طبیعت بکر و گونه‌های منحصر به فرد گیاهی موجب شده تا عسل تولید شده در استان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: برندسازی نیز یکی از راههای فروش و بازاریابی عسل است که باید مورد توجه  پرورش دهندگان زنبور عسل قرار گیرد تا بتوانند جایگاه خود رادر بازارهای مصرف پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه عسل به عنوان یکی از فرآورده‌های دارویی و غذایی از دیرباز مورد توجه انسان بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر حجم تولید عسل در ایران بیش از 77 هزار تن در سال است که این میزان از 6میلیون و 900هزار کلونی فعال در سراسر کشور حاصل می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار