استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز در استان ۱۰۶۰ چاه وجود دارد که ۸۳۰ چاه غیرمجاز هستند که باید برای حفظ منابع ابی بااین پدیده برخورد جدی کرد.
کد خبر: ۲۸۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 24 August 2016

  علی اوسط‌ هاشمی پیش از ظهر امروز درمراسم افتتاح  پروژه‌های کشاورزی وتولیدی که بصورت همزمان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تکریم و توجه به فرهنگ شهیدان رجایی وباهنر عامل موفقیت در عرصه تولید وموفقیت درحوزه اقصاد مقاومتی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید به حوزه منابع ابی استان گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان امسال 10 هزار هکتار اراضی دشت سیستان تحت پوشش طرح انتقال اب با لوله قرار گیرد.

وی افزود: امروز در استان 1060 چاه وجود دارد که 830 چاه غیرمجاز هستند که باید برای حفظ منابع ابی با این پدیده برخورد جدی کرد.

هاشمی تصریح کرد: امروز به دلیل خشکسالی تعداد محدوده‌های ابی استان از 43 محدوده به 9 محدوه رسیده است که این بحران بزرگی است.

وی همچنین به رونمایی از20 سند توسعه دربخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: رونمایی ازبیست سند توسعه کشاورزی دروازه‌ای برای توجه به توسعه کشاورزی استان و گامی مهم در توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی هستند.

هاشمی همچنین با تاکید بر تغییر الگوی کشت و آبیاری تصریح کرد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان به اجرای طرحهای ابیاری در شمال و جنوب استان از برنامه‌های مهم دولت در سال جاری است.

وی تصریح کرد: امسال دولت برای فعال شدن طرحهای نیمه فعال سیستان و بلوچستان مبلغ 600 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است که تا سقف 1000 میلیارد تومان قابل افزایش است.

استاندار همچنین از برجام بعنوان یک سند و افتخار ملی که بسیاری از نگاهها را نسبت به کشورمان تغییر داده  یاد کرد و افزود: کسانی که دستاوردهای برجام را با نقدهای بی ‌انصافانه از طریق تریبونهای خود کم و ناچیز می‌دانند، گمان می‌برند مردم همچنان برمدار نادانی قرار دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار