رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات انجام شده توسط دولت ذخایر آبزیان در دریای عمان احیا شد.
کد خبر: ۲۸۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 24 August 2016

رضا نجفی گفت در راستای حفظ و حراست از منابع آبزیان و همچنین پایداری صید و صیادی طرح بازسازی ذخایر آبزیان در دریای عمان و آبهای داخلی اجرا شد.

رئیس جهادکشاورزی استان گفت:  دراین راستا  5 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آب داخلی استان و دریای عمان رها سازی شد که موجب بازسازی ذخایر آبزی وافزایش صید ماهیان شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون صید ماهیان از 137 هزارتن به 210 هزار تن در دریای عمان و اقیانوس هند افزایش یافته است، افزود: با تحقق سند توسعه پنج ساله بخش کشاورزی شامل بازاریابی محصولات کشاورزی، مقابله با آفات و بیماریهای گیاهی و توسعه و ترویج آموزش کشاورزی تحولی عظیم دراین بخش ایجاد می‌شود.

نجفی تصریح کرد: با افزایش اعتبارات و منابع مالی دردولت یازدهم میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته طی سالهای 94-92 برای برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی سازمان بالغ بر 6400 میلیارد هزینه شده که از مبلغ 335 میلیارد ریال در سال 92 به مبلغ 3571 میلیارد ریال در سال 94 ارتقاء یافته است.

رئیس جهادکشاورزی استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی طی سالهای 94-92 مبلغ 3300 میلیارد ریال بوده که 1000 میلیارد ریال آن برای نخستین بار با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته و همچنین طی دو سال گذشته 2270 میلیارد ریال تسهیلات به 31 هزار طرح کشاورزی نیز پرداخت شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار