نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: مساجد سیستان و بلوچستان مراکز وحدت و همدلی شیعه وسنی است.
کد خبر: ۲۸۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 24 August 2016

آیت الله عباسعلی سلیمانی در جشنواره سراسری برترین‌های مساجد که درمسجد جامع زاهدان برگزار شد اظهار داشت: با استناد به آیات و روایات اسلامی از مسجد به‌عنوان کانون همدلی همبستگی واخوت اسلامی وتقویت مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان یاد کرد.

 نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه مساجد سیستان و بلوچستان مراکز وحدت و همدلی شیعه وسنی است، گفت: مسجدی که منشاء برادری و تقویت و انسجام میان مسلمانان نباشد محلی برای نفاق وضربه زدن به پیکره اسلام و مسلمین می‌شود.

وی با اشاره به تخریب بیش ازدویست مسجد به عنوان خانه خدا و محل عبادت و راز و نیاز توسط خاندان آل خلیفه ودشمنان دین خدا دربحرین افزود: ضرورت توجه و استفاده از جایگاه مساجد دربرابر دشمنان اسلام و رژیم صهینویستی برای همه مسلمانان الزامی است.

وی  آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها را یک اهانت نابخشودنی دانست و تصریح کرد:  نقش مساجد درشهرها ومحله‌ها بسیار مهم است و خواستار استفاده هرچه بیشتر ازظرفیت مساجد درفعالیت های اجتماعی وامورعام المنعه و کمک به افراد نیازمند جامعه شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستاندر این مراسم  با اشاره به اینکه مراسم روز مسجد باهدف پاسداشت مقام مسجد و تجلیل ازخادمان  مساجد برگزار می‌شود گفت: چهل وهفت سال پیش رژیم صهینونیستی اسراییل دریک جنایت بزرگ اقدام به آتش زدن مسجد الاقصی بعنوان اولین قبله مسلمانان کرد.

حجت السلام والمسلمین بزمانی با اشاره به کارکرد مساجد بعنوان کانون معراج معنوی وعلم و جهاد وفعالیت های فرهنگی واجتماعی درسطح جامعه گفت: درحال حاضر بیش از هزار نفر بعنوان خادم وعضو هیات درمساجد مشغول هستند و هم اکنون یک وسوم مساجد روستاهای استان فاقد امام جماعت است که باید حوزه های علمیه در این خصوص اهتمام ورزند.

وی گفت: این جشنواره با هدف تجلیل و تکریم ازمقام و جایگاه مساجد وخادمان مساجد برگزار می‌شود و در این جشنواره ازهفده نفر از کانونهای فرهنگی، خادمین، فرمانده پایگاههای مساجد و امامان مساجد برتر استان با اهداه لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار