مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت:استفاده از توانایی‌های سازمانهای مردم نهادو مشارکت خودمردم در توسعه شهرالزامی است.
کد خبر: ۲۸۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 24 August 2016

مسعود مالکی اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر زاهدان با هدف حل مشکلات ریشه‌ای با مطالعه ۱۲۰ هکتار از اراضی بافت قدیمی آغاز بکار کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در این طرح چالش ها و مشکلات ۳۶ شهر استان از حیث سیما و منظر  بطور هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تاکنون تغییرکاربری برخی اماکن، ایجاد پارکینگ ها و سایر  مشکلات شهری با حضور نمایندگان شهرداری ها، میراث فرهنگی، شورای شهر، مسکن و شهرسازی و استانداری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مالکی با اشاره به اینکه ۴۱۲ هزار متر مربع معادل ۲۸ درصد از محدوده مورد مطالعه مسکونی است و ۹هزار و ۱۶۷ نفردر آن سکونت دارند، افزود: ۲۱۱هزار و ۱۱۸ متر مربع از این محدوده مطالعاتی  به اماکن تجاری و خدماتی، ۴ هزارو۲۹۰ متر مربع به فضای آموزشی ، ۳۴هزارو ۶۳۰ متر مربع به فضای مذهبی و ۳۴هزارو ۳۷مترمربع به محیط های تاریخی و فضاهایی از این قبیل اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از خیابان مولوی عبدالعزیز، سعدی، آزادی،میدان امام علی(ع) وخیابان کفعمی درمحدوده مطالعاتی طرح تفصیلی شهر زاهدان قرار دارد در این راستا باید  تمامی دستگاه های و سازمان‌های مرتبط با تبادل افکار و اندیشه‌ها برای اجرای این طرح مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از توانایی‌های سازمانهای مردم نهادو مشارکت خودمردم در توسعه شهرالزامی است، عنوان کرد: با کنترل مسائل ومعضلات شهری گام مهمی در جهت تحقق توسعه استان برداشته می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار