خطبه های نماز جمعه زابل
ما تشکر میکنیم از کارهای خوبی که انجام گرفته است مخصوصاً در حوزه ی سلامت ، کارهای بزرگی دولت انجام داده است و در استان ما هم حرکات خوبی شکل و شروع شده است و ما ضمن تقدیر و تشکری که از مسئولین محترم داریم امیدواریم که به شمال استان ، خطه دارالولایه سیستان یه نگاه ویژه داشته باشند و منظور ما از نگاه ویژه ، نگاه تبعیض آمیز نیست بلکه از نوع محرومیت و نوع مشکلات جوی و جغرافیایی منطقه است .
کد خبر: ۲۸۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 26 August 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : نماز جمعه این هفته شهرستان زابل به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین کیخا درمحل مصلی المهدی زابل برگزار گردید

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل ضمن تبریک هفته دولت به همه ی دولتمردان مخصوصا نمایندگان دولت در استان ، نماینده ارشد دولت ، استاندار محترم و فرمانداران منطقه گفت : ما تشکر میکنیم از کارهای خوبی که انجام گرفته است مخصوصاً در حوزه ی سلامت ، کارهای بزرگی دولت انجام داده است و در استان ما هم حرکات خوبی شکل و شروع شده است و ما ضمن تقدیر و تشکری که از مسئولین محترم داریم امیدواریم که به شمال استان ، خطه دارالولایه سیستان یه نگاه ویژه داشته باشند و منظور ما از نگاه ویژه ، نگاه تبعیض آمیز نیست بلکه از نوع محرومیت و نوع مشکلات جوی و جغرافیایی منطقه است .

 

تشکر از مدیرکل شیلات و مدیرکل جهاد کشاورزی

کارهای خوبی انجام شده است و بنده از نزدیک آنها را مشاهده کرده ام و بعضی از کارها واقعا جای نقدیر و تشکر را دارد ، در حوزه ی شیلات که از مدیر کل شیلات سیستان ما تشکر هم می کنیم کارهای بسیار خوبی انجام شده است ؛ با مسئول محترم جهاد کشاورزی هم جاهای مختلف را مشاهده کرده ایم واقعاً جای تقدیر و تشکر است .

 

مشکلات زابل بصورت خاص پیگیری شود

کارهای زیادی انجام شده است اما ما خواهشمان این است که مطالبات مردم را بصورت خاص پی گیر باشند ؛ آزاد راه زابل ـ زاهدان که مشکل خاص منطقه است انشالله مد نظر قرار بگیرد ؛ منطقه آزاد که هم دولت تلاش میکند و هم مجلس که دارد بررسی می کند انشالله امیدواریم که هر چه زودتر به اجرا برسد و ما دیگـر به خبرها خوش بسنده نمی کنیم و با چشم خودمان افتتاح این پروژه را مشاهده کنیم و آثار آنرا در بازار منطقه و سر سفره های مردم ببینیم .

 

اختصاص بخشی از درآمد مرز به شهرهای سیستان

مقوله ی بازارچه مرزی را بارها متذکر و عرض کردیم ، اختصاص قسمتی از درآمد مرز به ۵ شهرستان را متذکر شدیم حداقل تا اطلاع ثانوی که این منطقه خودش را بالا بکشد و به اندازه استاندار خودش را برساند و مشکلات کارمندان زابل اشاراتی داشتیم.

 

سرعت طرح انتقال آب به مزارع افزایش یابد

طـرح انتقال آب به ۴۶ هـزار هکتار را که بارها عرض کردیم امیدواریم که سرعت اجرایی شدن آن بیشر شود و طـرح پایلوت آزمایشی در شهرستان هامون که قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۴ افتتاح شود الان مشاهده می کنیم که برج شش هستیم از سال ۱۳۹۵ و خبری از افتتاح این طرح نیست .

 

انتظاری که مردم از همه ی دولت ها دارند در وهله ی اول خدمت است ، انتظاریی که مردم دارند ولایت پذیری است در مسیر ولایت و تحت اوامر هدایت گیری ولی فقیه همه دولت ها خودشان را قرار بدهند و به سمت آرمان ها حرکت کنند و کار حفظ ارزش ها را داشته باشند .

 

دولت نقد ها را بشنود و نقص ها را برطرف کند

مردم وظیفه دارند دولت را نقد منصفانه کنند و دولت محترم هم وظیفه دارد که نقدهای منصفانه را پذیرا باشد و در مسیر اصلاح نواقص خودش و رفع و دفع نواقص خودش قدم بردارد.

 

مخالف برگزاری کنسرت نیستم

در بحث برگزاری کنسرت ما مخالف برگزاری کنسرت نیستیم و من بارها عرض کردم ایران خودش موسیقی سنتی دارد ، منطقه ی ما از خودش موسیقی سنتی دارد و در مقیاس جهانی حرف برای گفتن دارد و ما چرا باید یک موسیقی که از غرب وارد شده و باورها و اعتقادات را تخریب فرهنگی می کند چه لزومی دارد که ما سروصدا ایجاد کنیم و مجوزبرگزاری کنسرت ها در حجم وسیع را داسته باشیم .

 

روز زیارتی امام رضا(ع)

امروز جمعه ۵ شهریور روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است ؛ از تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) تشکر ویژه داریم که عنایاتی را به مناطق مختلف داشته اند ؛ ما تغییر را در نوع مدیریت آستان مقدس داریم احساس می کنیم ؛ تشکر می کنیم از ایشان و کاراون زیر سایه ی خورشید که پرچم حرم مقدس آقا امام رضا (ع) را در بلاد مختلف و در منطقه ما هم آوردند و باعث توسل خاص مردم به امام هشتم شدند .

 

هفت شهریور روز دحوالارض

یکشنبه ۷ شهریور  ، ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض است ؛ طبق روایات روز دحوالارض روزی را می گویندکه خشکی زمین از آنروز شروع شد و اولین سرزمینی که از آب سربرآورد و بصورت خشکی نمایان شد سرزمین مکه است و همان نقطه ای که کعبه در آنجا ساخته شد ؛ این روز اعمال مخصوصی مانند نماز ، دعا و روزه دارد و روزه ۲۵ ذی القعده را گفته اند برابر با یکسال عبادت است .

 

۸ شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری

دوشنبه ۸ شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منا فقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور شهید محمد علی رجایی و نخست وزیر حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر در سال ۱۳۶۰ ه. ش است ، درود می فرستیم به روح تمامی شهدا مخصوصا شهدای دولت ؛ و اینروز بخاطر آن انفجـار به روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است .

 

ده شهریور تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا

چهارشنبه ۱۰ شهریور سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ است ، ما در جمهوری اسلامی ایران بانکداری بدون ربا را تصویب کردیم ولی اینکه چقدر در وادی عمل بانکداری اسلامی انجام دهیم جای بحث است .

یک موردی که ما مشاهده می کنیم جریمه تاخیر در بازپرداخت تسهیلات است که مراجع اعلام کرده اند که حرام و ربا است ؛ خیلی از قوانین است که از غرب آمده ولی اسلامی نشده است ؛ آیین نامه هایی که در بعضی از ادارات تصویب می شود ولی در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را نمی گذراند این آیین نامه ها شرعی نیست

 
گزارش : هانیه اشکانی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
احسنت بر امام جمعه فهیم و شجاع زابل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار