استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مخالفان دولت یازدهم با موضوع لوایح مناطق آزاد به عنوان یک تبلیغ انتخاباتی برخورد کرده و در راه تصویب آن سنگ اندازی های زیادی می کنند.
کد خبر: ۲۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 26 August 2016
علی اوسط هاشمی در سفر به شهرستانهای شمالی استان پنجشنبه شب به مناسبت هفته دولت در دیدار با معتمدان و نخبگان منطقه سیستان در شهرستان نیمروز اظهار داشت: مخالفان دولت در 2 ماه اخیر موج بزرگی را علیه مناطق آزاد بدون در نظر گرفتن ضرورت لایحه دولت و صرفا با تفکر اینکه دولت از این لایحه استفاده انتخاباتی می کند راه انداخته اند.
وی ادامه داد: به منظور تصویب لایحه مناطق آزاد که از سوی دولت تقدیم مجلس شده است و همچنین جلوگیری از الصاق تعداد بیشتری از مناطق آزاد پیشنهادی به این لایحه که نتیجه ای جز رد حتمی آن ندارد، بطور جدی و دیدارهای فرد به فرد با نمایندگان و مسئولان در سطح کلان کشور، رایزنی های لازم انجام شده و در حال انجام است.
وی افزود: برخی افراد به دنبال نسبت دادن تمام قاچاق کشور به مناطق آزاد هستند در صورتی که این امر باوری اشتباه است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور توسعه روابط مرزی از طریق منطقه سیستان با والیان ولایت های همجوار در کشور افغانستان مذاکره شده و آنان نیز از این طرح استقبال کردند.
**برجام
هاشمی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال بی اهمیت نشان دادن و ضربه زدن به دستاورد بزرگی همچون برجام هستند چشم خود را به تمام مشکلات موجود در کشور بسته اند.
وی بیان کرد: دولت با برجام فرصتی طلایی را برای کشور مهیا کرده است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.
وی افزود: دور کردن جنگ از کشور، حفظ ارزش پول و مدیریت تورم بخشی از افتخارات دولت یازدهم محسوب می شود.
**کاهش سودهای بانکی و توجه به صنعت
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پیش از این هیچ دولتی نمی توانست در سود وام های بانکی دخالت کند در صورتی که دولت یازدهم توانست نرخ سود وام ها را از 28 درصد به 18 درصد کاهش دهد.
هاشمی با اشاره به توجه خاص دولت یازدهم به صنایع و کارخانجات تولیدی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به منظور فعال سازی کارخانجات سیستان و بلوچستان که در حالت تعلیق قرار دارند چهار هزار میلیارد ریال اختصاص داده است.

**طرح 46 هزار هکتاری
وی با اشاره به اثرات مفید طرح انتقال آّ بوسیله لوله به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه سیستان از فعالیت هزار و 800 نفر در این پروژه با اولویت افراد بومی خبر داد.
وی اظهار داشت: به منظور تاثیر بهتر طرح آبرسانی 46 هزار هکتاری منطقه سیستان باید مردم اقدام به یکپارچه سازی زمین ها کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان فزود: علاوه بر این، تغییر الگوی کشت نیز باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

**حفاری به منظور بهره گیری از آب های ژرف
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور رفع وابستگی آبی به کشور های همسایه طرح حفاری برای دستیابی به آبهای ژرف در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: در 2 ماه آینده عملیات اجرایی این طرح با همکاری آب منطقه ای در حد فاصل زابل و زاهدان آغاز می شود.
وی گفت: اعتبار لازم برای این پروژه 250 میلیارد ریال است.
**مطالعات گاز رسانی به سیستان در دست بررسی است
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: زمان ورود گاز به زاهدان در بدبینانه ترین حالت آن اوایل سال 96 خواهد بود و پس از آن عملیات گاز کشی به شهرهای شمالی استان (سیستان) آغاز می شود.
هاشمی ادامه داد: هم اینک کارهای مطالعاتی انتقال گاز به منطقه سیستان در حال انجام است.
**توجه به بخش خصوصی
وی با اشاره به اینکه در دولت کنونی به بخش خصوصی توجه خاصی شده است گفت: در پنج ماه اخیر 10 هزار میلیارد ریال از سوی سه سرمایه گذار در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان بعد از ظهر امروز /پنجشنبه/ به منظور بازدید طرح های زیربنایی، افتتاح و گلنگ زنی طرح های هفته دولت و دیدار با معتمدان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم عازم سیستان شده و فردا نیز در آیین نماز جمعه نیمروز شرکت می کند.
دیدار با خانواده معظم دو شهید شیعه و سنی سیستان و شرکت در نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه های استاندار در سفر به شهرستانهای شمالی سیستان و بلوچستان است.
دولت یازدهم طرح های بزرگ زیربنایی در سه سال گذشته در سیستان و بلوچستان اجرا کرده و هم اینک نام این استان در بیشتر جلسات هیات دولت عنوان می شود و در صورت ادامه داشتن فعالیت های این دولت بهبود شرایط حاصل خواهد شد و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ادامه می یابد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار