کد خبر: ۲۸۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 26 August 2016
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با بیان اینکه اداره کردن کشور در شرایط سخت کاری دشوار است اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب دولت یازدهم در شرایط سخت با وجود همه مشکلات داخلی، منطقه ای و بین المللی از جمله تحریم و غیره اداره کشور را برعهده گرفت که این تلاش های دولت جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: براین باور هستیم که اگر توجه بیشتری به رهنمودهای رهبری، ظرفیت ها و داشته های کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی شود می توانیم در شرایط بهتر و مناسب تری نسبت به امروز کشور قرار گیریم. 
وی با بیان اینکه در هفته دولت باید به رویکرد و سیاست هایی که مورد عنایت دولت قرار گرفته توجه شود گفت: دولت یازدهم با اتخاذ سیاست ها و رویکرد صحیح، وسیع و منطبق با ثبات جامعه توانست در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی کشور گام بردارد.
وی تصریح کرد: رویکردهای دولت یازدهم را در چند بخش از جمله اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان مورد توجه قرار داد به طوری که از ابتدای امسال با توجه به نامگذاری آن به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تلاش دولتمردان، وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف اجرایی استان ها در این زمینه جهاد گونه بوده است.
وی افزود: دولت در زمینه بهداشت و درمان نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت گام های ارزنده و چشمگیری برداشته است و امیدواریم این طرح به اهداف مورد نظر برسد.
وی تصریح کرد: تلاش دولت در ایجاد امنیت در جامعه جهاد گونه بوده است به طوری که با توجه به وجود نا امنی در منطقه، ایران اسلامی با تلاش دولتمردان و نیروهای امنیتی و انتظامی به جزیره امن تبدیل شده است.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: عملکرد دولت یازدهم در زمینه دیپلماسی بین المللی نیز قابل تقدیر است زیرا کشور دارای یک دیپلماسی فعال نه تنها در برجام بلکه در سایر موارد است.
وی با اشاره به اهمیت برجام گفت: دولتمردان جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار توانستند وظیفه خود را به خوبی در برجام انجام دهند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ایرادی متوجه برجام است این ایراد متوجه دولتمردان ما نیست بلکه به کشورهای مقابل بر می گردد.
وی خاطر نشان کرد: تلاش دولتمردان در برقراری این روابط فعال قابل تقدیر است.
وی با تقدیر از مسئولان سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک طرح های بزرگ و کلان نظیر طرح انتقال آب با لوله به 46 هزارهکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان با اعتبار 500 میلیون دلار، گازرسانی به شهرهای مختلف استان، راه آهن، پتروشیمی و غیره در استان به همت دولتمردان و مسئولان در حال انجام است که می تواند در آینده نزدیک با تسریع در انجام آنها منشا خدمات ارزنده باشد.
حمیدی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان با اتخاذ دیپلماسی فعال با ایالت های 2 کشور افغانستان و پاکستان به دنبال معرفی و بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های استان در راستای توسعه منطقه ای و ملی است.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد حق شهیدان رجایی و باهنر در نظام جمهوری اسلامی به درستی ادا نشده است تاکید کرد: یکی از وظایف همگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگواران این است که سیره و منش آنان به جوانان و ملت بیش از پیش شناسانده شود.
امام جمعه موقت زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز با محکوم کردن سیاست های آل سعود گفت: عربستان با اتخاذ سیاست های غلط امسال مانع از اجرای مناسک حج توسط زائران ایرانی شد.
وی افزود: آل سعود نه تنها در سال گذشته سبب به شهادت رسیدن شمار زیادی از زائران خانه خدا شد بلکه در سالهای گذشته نیز با بی تدبیری مشکلات فراوانی را برای مشتاقان حج به وجود آورد.
وی تصریح کرد: آل سعود با بی تدبیری در مورد حجاج و اعمال سیاست های نادرست خارجی ددمنشانه و غلط خود علیه جهان اسلام به ویژه یمن نشان داد لیاقت و شایستگی خادمی حرمین شریفین را ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد به زودی با اراده جهان اسلام حرمین شریفین از سیطره آل سعود خارج و به صورت یک سازمان اسلامی در اختیار همه مسلمانان قرارگیرد تا حج پایگاه بزرگ جهان اسلام علیه دشمنان و صهیونیسم و تامین کننده منافع مسلمانان شود.
وی عموم مردم را بر رعایت تقوا دعوت کرد و گفت: تقوا دارای آثار فراوان دنیوی و اخروی است که از آثار دنیوی آن می توان به بصیرت افزایی، تقرب و نزدیکی به خدا و کرامت انسانی اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار