امام جمعه ایرانشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: خون پاک شهدا در طول چند دهه گذشته سبب عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در جهان شده و در واقع این اقتدار و عزت را مدیون شهدا و ایثارگران عزیز هستیم.
کد خبر: ۲۸۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 26 August 2016
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر اظهار داشت: منافقین و جنایتکارانی که دست شان به خون تعداد زیادی از هموطنان ما آلوده است این روزها تحت حمایت دولت های مدعی دفاع از حقوق بشر قرار دارند.
وی با اشاره به اقتدار حزب الله لبنان در منطقه و شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه گفت: اسرائیل توانست در 6 روز کل کشورهای عربی را شکست دهد اما در مقابل جوانان حزب الله کم آورد و شکست خورد.
امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اسرائیل 25 سال آینده خود را نخواهد دید و همپیمانان این رژیم غاصب بدانند که روزی گرفتارخواهند شد.
وی با اشاره به بانکداری اسلامی گفت: متاسفانه بیشتر فعالیت های بانک های کشور اسلامی نیست، کار بانک ها رباست و ربا حرام و جنگ با خداست که باید فعالیت های بانک ها براساس دستورات اسلامی باشد.

*** دولت های خدمتگزار نزد مردم محبوب هستند
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته دولت از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه های صبر و عدالت و حکومت داری اسلامی یاد کرد و گفت: خدمات ارزنده آن بزرگواران سبب شده یاد و خاطره آنان برای همیشه زنده بماند.
مولوی عبدالصمد کریم زایی افزود: وقتی دولتمردان خدمت بی منت به مردم و جامعه را هدف اصلی خود بدانند و در راستای حل مشکلات جامعه تلاش کنند نزد مردم محبوب خواهند بود.
وی با اشاره به فرمایشات نبی مکرم اسلام(ص) که دولتمردان و مسئولان وظیفه شرعی و دینی برای خدمت به مردم دارند گفت: باید مسئولان تسهیلات و رفاه را در بخش های مختلف اقتصادی، معیشتی، بهداشتی، عمرانی و آموزشی برای مردم فراهم کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: ایجاد اشتغال یکی از وظایف مسئولان برای جوانان است زیرا زمانی که جوانان مشغول فعالیت باشند هیچ گاه به دنبال دزدی، قاچاق و سایر کارهای خلاف نمی روند.
وی با تاکید بر تکریم مردم توسط مسئولان گفت: اگر مردم از مسئولان متنفر شوند از اسلام و دین فاصله می گیرند پس باید در انتخاب مسئولان دقت شود تا در راستای جلب رضایت مردم گام بردارند.
وی با بیان این که مسئولان باید با سعه صدر به خواسته های مردم گوش دهند و نسبت به حل مشکلات آنان اقدام کنند گفت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می کنیم که احکام اسلامی در آن جاری و رهبر آن نیز بر خدمت بی منت بر مردم تاکید دارند.
وی با اشاره به خدمات ارزنده نظام و دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان گفت: قبل از انقلاب این استان حتی از کمترین امکانات محروم بود اما هم اینک خدا را شکر که امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی و اوضاع امنیتی خوب و مناسبی داریم که باید قدر این نعمت ها به ویژه نعمت امنیت را بدانیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار