معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: رسمی شدن مرز ریمدان در محدوده بخش دشتیاری یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیروامید برای توسعه و آبادانی این شهرستان است.
کد خبر: ۲۸۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷ 27 August 2016
احمدعلی موهبتی اظهار داشت: با رسمی شدن مرز ریمدان فرصت های شغلی بسیاری در زمینه ورود و خروج کالا ومسافر ایجاد می شود.
وی تسریع در آماده سازی زیرساختها، تجهیزات و امکانات در مرز ریمدان و حل مشکلات موجود آن را خواستار شد و افزود: رسمی شدن مرز ریمدان خوشحالی مرزنشینان حوزه شهرستان چابهار و دیگر شهرهای همجوار را برای جابجایی کالا و مسافر دوچندان کرده است.
وی گفت: توجه به مرز و حل مشکلات آن و سهولت در تردد مسافر و جابجایی کالا موجب ارتقای شاخص های امنیت و افزایش درآمد خانوارهای مرزنشین می شود که در مجموع این مهم به نفع دولت و مردم است.
فرماندار چابهار وضع قوانین و مقررات سهل و آسان برای رفت و آمد مسافران و جابجایی کالا توسط مرزنشینان در 2 سوی مرز ریمدان را خواستار شد و گفت: تسهیل در رفت و آمد مسافران در دو سوی مرز سبب رضایت مندی مردم می شود.
موهبتی از تلاش های تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان چابهار، استان سیستان وبلوچستان و هیات دولت برای اعلام مرز رسمی ریمدان قدردانی و خاطرنشان کرد: یکی از گام های توسعه جنوب استان فعال شدن مرزها است.
وی گفت: دولت تدبیر وامید با وجود مشکلات اقتصادی و اعتباری بسیاری از طرح های کلان نظیر طرح توسعه بندر شهید بهشتی و ساخت راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد را با پیشرفت خوبی آغاز کرده است.
وی ادامه داد: چابهار در مسیر توسعه قرار دارد و با ساخت و تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی، فرودگاه بین المللی، بیمارستان 540 تختخوابی، راه ترانزیتی چابهار، کنارک به جاسک، کارخانه های پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و غیره تحولات بزرگی در جنوب شرق کشور ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: چابهار یکی از نقاط راهبردی جهان است و ظرفیت خوبی در زمینه صادرات و ترانزیت کالا، شیلات و آبزیان، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و تجارت دارد.
فرماندار چابهار با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدیان رجایی و باهنر گفت: علاوه بر اجرای طرح های کلان توسعه ای در طول هفته دولت 123 طرح عمرانی، بهداشتی، خدماتی، آموزشی، اقتصادی و غیره با اعتبار بیش از 528 میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بهره برداری و کلنگ زنی می شود.
چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار