مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت های صید و صیادی زمینه بکارگیری 2 هزار و 400 شناور صیادی اعم از لنج و قایق و اشتغالزایی 25 هزار نفر را به صورت مستقیم در شهرستان های کنارک و چابهار فراهم کرده است.
کد خبر: ۲۸۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 27 August 2016


هدایت الله میرمرادزهی به مناسبت هفته دولت در آیین نماز جمعه بندر کنارک با تبریک هفته دولت گفت: عملیات ساخت ساختمان اداره شیلات با اعتبار اولیه 200 میلیارد ریال و طرح ساماندهی قایق های شهر کنارک با اعتبار 100 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت آغاز شد.
وی افزود: همچنین در آینده نزدیک اسکله صیادی جدید بندر تنگ از توابع بخش مرکزی کنارک با اعتبار 660 میلیارد ریال آغاز می شود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمامی برنامه ها و سیاست های شیلات برای کمک به آینده صیادان و بهره گیری لازم از نعمت عظیم دریا انجام می شود.
وی از صیادان سیستان و بلوچستان خواست این نهاد را در راستای تحقق اهداف یاری کنند تا بتوان از ظرفیت های موجود نهایت بهره را برد.
سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار واقع در ساحل دریای عمان(مکران) از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قراردارد.
شهرستان بندری کنارک با داشتن 82 هزار نفر جمعیت دارای چهار دهستان، 2 شهر و 2 بخش در فاصله 45 کیلومتری غرب شهرستان چابهار و 630 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وجود 2 پایگاه نظامی دهم شکاری نیروی هوایی ارتش و پایگاه سوم نیروی دریایی، فرودگاه بین المللی، بزرگترین بندر صیادی کشور با هزار فروند شناور صیادی، دارا بودن بیشترین نوار ساحلی سیستان و بلوچستان با بیش از 200 کیلومتر و قطب صید تن ماهیان کشور از جمله ظرفیت ها و قابلیت های بندر کنارک است.
دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار