استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به نمایندگان سمن‌ها خواستار تشکیل انجمن سمن‌ها شد و گفت: خودتان انجمن تشکیل دهید و با استفاده از افکار نمایندگان هر بخش در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنید.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 27 August 2016

علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید به تنهایی جریان‌ساز باشند و بدون وابستگی به دولت با توجه به ارتباط بین بخشی مؤثر به عنوان نماینده افکاربخشی از جامعه در حل مشکلات و معضلات آن جامعه تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: منش این شهیدان سر لوحه نگاه همه دولتمردان قرار گیرد و با جریان‌سازی، اینگونه در نگاه ملت پایدار بمانند.

این مسؤول ادامه داد: باب تعامل و گفت‌وگو را باز کنید و اگر دیدید دامنه نگاه مدیری آنگونه که شما انتظار دارید، شکل نگرفته است، به عنوان نماینده یک بخش از جامعه آن را منعکس کنید.

وی با اشاره به اینکه هر دولت و حکومتی که خودش را از مردم جدا و بی‌نیاز بداند مقبولیت و اعتباری نخواهد داشت، افزود: شرط پویایی و پیشرفت جامعه در ایجاد اشتیاق بین مردم و پذیرش افکار یکدیگر است.

هاشمی خطاب به نمایندگان سمن‌ها خواستار تشکیل انجمن سمن‌ها شد و افزود: خودتان انجمن تشکیل دهید و با استفاده از افکار نمایندگان هر بخش در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنید.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های قوی فیبر نوری در استان ادامه داد: اسباب ارتباط شما با مسؤولان استان فراهم است، پس نگاهتان را تغییر دهید و با مطالعه روش‌های توسعه‌ای، ارتباط مؤثر را مبنای کارتان قرار دهید.

هاشمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی رویکرد ما بر پایه اجتماعی کردن اقتصاد است، پس باید بستر مشارکت تمام عیار مردم در اقتصاد فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد بر پایه مردم است نه دولت، به طرح‌های مهم و در دست اجرای دولت از جمله طرح بزرگ آبیاری با لوله مزارع شمال و جنوب استان با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان اشاره کرد.

این مسؤول بیان کرد: دانش آموختگان بخش کشاورزی در قالب یک سمن دولت را در اجرای موفق این طرح یاری کنند و با راه‌اندازی کمپین در روستاها منشاء اثر باشند.

وی در این جلسه از تدوین سند حاصل از پژوهش کارشناسان برای مقابله با طوفان و مهار ریزگردهای ناشی از آن در منطقه سیستان و ارائه آن تا یک ماه آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد.

هاشمی به برشمردن اولویت‌های استان در زمینه آسیب‌های اجتماعی پرداخت و افزود: قاچاق مواد مخدر، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، افزایش آمار طلاق، عدم ثبت ازدواج‌ها و طلاق‌ها و قانون‌گریزی از جمله مباحث مهم اجتماعی در استان است که در این زمینه حضور مؤثر سمن‌ها برای فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار