استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 21 مدرسه در 9 منطقه حاشیه شهر زاهدان آماده کلنگ زنی است که تحول بسیار بزرگی در بهبود مراکز آموزشی در این مناطق به وجود می آید.
کد خبر: ۲۸۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 28 August 2016
علی اوسط هاشمی با بیان این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه به ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان دارد، افزود: با اقدامات و تلاش های انجام شده 285 هکتار از زمین های حاشیه شهر زاهدان پس از گذشت 80 سال تعیین تکلیف شد.

وی اظهار داشت: 250 هزار نفر با تعیین تکلیف شدن این مقدار زمین در حاشیه شهرها صاحب سند می شوند.

هاشمی با اشاره به کمبود مراکز آموزشی در حاشیه شهر زاهدان افزود: 100 هزار نفر در مناطق حاشیه این شهر زندگی می کنند که مراکز آموزشی آن تنها در 2 مقطع تحصیلی فعال است.

وی ادامه داد: به تمام ادارات سیستان و بلوچستان ابلاغ شده تا 30 درصد از اعتبارات خود را به مناطق حاشیه شهرها اختصاص دهند.

هاشمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی رویکرد ما بر پایه اجتماعی کردن اقتصاد است پس باید بستر مشارکت تمام عیار مردم در اقتصاد فراهم شود .

استاندار در ادامه با بیان اینکه اقتصاد بر پایه مردم است نه دولت ، به طرحهای مهم و دردست اجرای دولت از جمله طرح بزرگ آبیاری با لوله مزارع شمال و جنوب استان با اعتباری بالغ بر 3200 میلیارد تومان اشاره و ابراز امیدواری کرد: دانش آموختگان بخش کشاورزی در قالب یک سمن دولت را در اجرای موفق این طرح یاری کنند و با راه اندازی کمپین در روستاها منشأ اثر باشند .

استاندار از تدوین سند حاصل از پژوهش کارشناسان برای مقابله با طوفان و مهارریزگردهای ناشی از آن در منطقه سیستان و ارائه آن تا یک ماه آینده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز خبر داد .

وی به برشمردن اولویت های استان در زمینه آسیب های اجتماعی پرداخت و افزود: قاچاق مواد مخدر ، اعتیاد ، حاشیه نشینی ، افزایش آمار طلاق ، عدم ثبت ازدواجها و طلاقها و قانون گریزی از جمله مباحث مهم اجتماعی در استان است که در این زمینه حضور مؤثر سمن ها برای فرهنگ سازی در جامعه بسیار حائز اهمیت است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار