مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: به مناسبت هفته دولت بیش از 85 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای دومنظوره شهرستان زابل رها سازی شده است.
کد خبر: ۲۸۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷ 02 September 2016
محبعلی سیستانی گفت این تعداد بچه ماهی در 75 باب استخر 2 منظوره شهرستان زابل در طول هفته دولت رها سازی شده است.
وی افزود: بیشتر این بچه ماهی ها از نوع کپور، آمور(شیرماهی ) و شیزوتراکس بود که پس از پرورش برداشت آنها از آبان امسال آغاز می شود.
وی تصریح کرد: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی در این منطقه پرورش داده می شوند.
وی ادامه داد: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) گفت: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند که معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
سیستانی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در همان مناطق به فروش می رسد و بخشی از آن نیز در بازار شهرستانهای زابل و زاهدان عرضه می شود.
وی با اشاره به مزیت استخرهای هشت ضلعی نسبت به نمونه های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخرها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می شود 2 تن ماهی از هر استخر برداشت شود.
وی افزود: افزایش تولید بچه ماهی در واحد سطح، افزایش تراکم ذخیره سازی بچه ماهی و کاهش مصرف آب از دیگر مزیت های این استخرها است.
وی تصریح کرد: در مجموع 900 باب استخر پرورش ماهی در منطقه سیستان وجود دارد که 50 استخر آن هشت ضلعی است.
وی ادامه داد: استخرهای هشت ضلعی از سال 94 به منظور پرورش ماهی در تراکم بالا نسبت به استخرهای مربعی و دایره ای احداث شده است.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار