مدیرکل شیلات کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: به‌ زودی پرورش ماهی در قفس در سدهای مخزنی غیرشرب استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 10 September 2016
به گزازش تابناک به نقل ازفارس،سید‌فرزاد افضلی؛اظهار داشت: توسعه گلخانه و پروژه پرورش ماهی در قفس دو مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی با اشاره به دستور کار سازمان شیلات ایران در راستای پرورش ماهی در قفس استان کرمانشاه، گفت: سدهای مخزنی غیر‌شرب شهدای گمنام شهرستان قصرشیرین و همچنین سد مخزنی زاگرس شهرستان‌ گیلان‌غرب مجوزهای لازم را برای پرورش ماهی در قفس اخذ کرده‌اند.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به نقش بسزای پرورش ماهی در قفس در راستای اشتغالزایی اشاره و بیان کرد: با رها‌‌سازی قفس در این سدها تولیدات آبزی‌پروری را در این استان افزایش پیدا می‌کند.
این مسؤول با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری تولید ماهیان گرمابی و سردابی در استان کرمانشاه به 19 هزار تن برسد، گفت: تولیدات در سال‌جاری در بخش ماهی گرمابی به 3هزار و 300 تن و در بخش ماهی سردابی به 13 هزار و 650 تن باید برسد.
افضلی به روند صعودی تولید ماهی خاویاری یا میگو آب شیرین استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: برای افزایش این‌گونه‌ آبزی‌پروری‌های نیز در سال‌جاری برنامه‌های منسجمی در دستور کار داریم.
وی به تفاهم‌نامه همکاری شیلات استان، پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی، اشاره کرد و ادامه داد: در راستای ترویج روش‌های آبزی‌پروری و همکاری بین بخش اجرایی و دانشگاه‌ها، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین شیلات استان، پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی به امضا رسیده است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: تعداد یک‌هزار قطعه بچه ماهی گرمابی با وزن 50 گرم در استخر بتونی دانشکده کشاورزی رهاسازی شد که پیش‌بینی می‌شود در پایان دوره پرورش، مقدار یک‌تن ماهی گرمابی تولید و برداشت شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار