مولوی عبدالحمید خطبیب نماز عید قربان زاهدان در جمع مردم خداجوی اهل سنت زاهدان در خطبه‌های مراسم نماز عید سعید قربان زاهدان درخواست افزایش تعطیلات دو عید قربان و فطر، اشتغال‌زایی در استان و نیز دعوت آحاد مردم به وحدت و همبستگی نمود.
کد خبر: ۲۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 13 September 2016

سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌گذاران کاملا امن است / درخواست افزایش تعطیلات عید قربان 

مولوی عبدالحمید در بخشی از خطبه‌های نماز پرشکوه عید قربان اهل سنت زاهدان با اشاره به تلفات جانی که تیراندازی ماموران انتظامی در اماکن عمومی و جاده‌های پرتردد استان برجای می‌گذارد، خاطرنشان کرد: توصیه‌ی بنده به مأموران انتظامی، مخصوصا ماموران مبارزه با مواد مخدر و کسانی‌ که امنیت را تأمین می‌کنند این است که در جاده‌های اصلی و در شهر که تردد زیاد است از تیراندازی پرهیز کنند، چون مایه‌ی تلفات جانی می‌شود.

وی با اشاره به تیراندازی پریشب ماموران انتظامی به‌ سمت یکی از اساتید دارالعلوم زاهدان، اظهارداشت: ما این روزها شاهد بعضی صحنه‌های دل‌خراش بوده‌ایم که ماموران انتظامی را نیز پریشان نموده است. مأموران مبارزه با مواد مخدر گاهی راه را می‌بندند و به بعضی ماشین‌ها تیراندازی می‌کنند و تیر به اشخاص بی‌گناه اصابت می‌کند؛ لذا نباید در راه‌های عمومی تیراندازی شود، بلکه به سمت ماشینی که از جاده اصلی تردد میکند هم نباید تیراندازی شود، چرا که ممکن است از کنترل خارج شود و باعث تلفات در جاده شود.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: اگر مجرم فرار کند بهتر از آن است که بی‌گناهی کشته شود؛ لذا باید فرماندهان عزیز به ماموران تحت فرمان بر این امر تأکید کنند که در اماکن عمومی تیراندازی صورت نگیرد.

مولوی عبدالحمید در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای زاهدان، بر ضرورت وحدت تاکید کرد و در این رابطه اظهارداشت: وحدت برای همه فرقه‌ها مهم است و ما باید دنبال امت واحده باشیم، زیرا قرآن ما را امت واحده قرار داده و به وحدت امر نموده است، باید همه ما وحدت را رعایت کنیم. باید منطق مذاکره و گفتمان را تقویت نمود.

وی با اظهار تاسف از وضعیت اسفناک کشورهای اسلامی اظهارداشت صحنه‌هایی را امروز در عراق، یمن و سوریه می‌بینیم که بسیار تکان‌دهنده هستند؛ بمب‌ها در بازارها و بر سر کاروان‌های امدادرسانی می‌ریزد. این قدرت‌ها رحم ندارند؛ اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و روس‌ها همه بی‌رحم‌اند، اینها می‌توانند مسائل را حل کنند، اما بین مذاهب‌، اقوام و گرایش‌های مختلف اختلاف انداخته‌اند تا منافع خود و امنیت اسرائیل غاصب را تأمین کنند و دین، قرآن، اسلام و فرهنگ اسلامی را تضعیف نمایند. متاسفانه اراده برای حل مسالمت آمیز در اینها وجود ندارد.

ایشان برای برون‌رفت از وضعیت فعلی جهان اسلام بر ضرورت تغییر رویه، تجدید نظر، توبه و بازگشت مسلمانان به‌سوی خدا، قرآن و محمدرسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم تاکید کردند.

مدیر دارالعلوم زاهدان همچنین بر ضرورت اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: توصیه‌ی بنده به کسانی ‌که سرمایه دارند، این است که در پی ایجاد شغل، احداث کارخانه و فراهم کردن زمینه‌ی کشاورزی باشند تا مردم لقمه‌ی نانی بخورند؛ الحمدلله استان ما امن است؛ هم خود سرمایه‌گذاران و هم مال‌شان در امنیت خواهد بود و هیچ خطری تهدید نمیکند؛ لذا از سرمایه‌داران تقاضا داریم که در این استان سرمایه‌گذاری کنند و زمینه اشتغال را فراهم نمایند.

مولانا عبدالحمید همچنین خواستار افزایش تعطیلات عیدفطر و عیدقربان شد و اظهارداشت درخواست ما از دولت تدبیر و امید این است که در مناسبت عید قربان سه روز و درعید فطر دو روز تعطیل شود؛ زیرا عید شرعی همین دو عید هستند، تا این دو عید پررنگ‌تر شوند و در عوض از تعطیلی‌های دیگر بکاهند.

خطیب نماز عید قربان اهل سنت زاهدان در بخش نخست خطبه‌ها دین را یکی از نیازهای اساسی و مهم بشر دانست و گفت الله متعال از آغاز آفرینش، بشر را به‌سوی دین فراخوانده و پیامبرانی را فرستاده است و کتاب‌های آسمانی را نازل کرده است. همه‌ی دین‌ها در عصر خود محبوب، ناجی و از جانب پروردگار بوده‌اند.

وی دین اسلام را دین کامل و محبوب نزد پروردگار توصیف کرد و افزود آخرین دین، اسلام است و نزد الله بسیار محبوب می‌باشد. اسلام دینی میانه است که در آن افراط و تفریط وجود ندارد. ادیان گذشته برای اقوام خاص و زمانه‌ای محدود بوده‌اند؛ اما اسلام برای همیشه است و با پیشرفت بشر و تکنولوژی همخوانی دارد.

مولوی عبدالحمید افزود: همه‌ی خوبیهای ادیان در دین اسلام و همه سیرت‌ها در سیرت پیامبر جمع شده‌اند. خداوند چنان خوبی‌ها و صفات معنوی را در وجود پیامبر نهاده بود که می‌توان گفت همه‌ی خوبی‌ها در سیرت پیامبر گنجانده شده است. سنت آن‌حضرت محبوب‌ترین سنت است و در مسیر اعتدال و فطرت قرار دارد.

وی با بیان اینکه قرآن آخرین کتاب الهی و خلاصه‌ی همه‌ی کتاب‌های آسمانی است خاطرنشان شد جهانیان بدانند که هیچ سرمایه‌ای بالاتر از قرآن، دین و پیامبر وجود ندارد و ما با پیامبر، اسلام و قرآن مجید بر جهانیان افتخار می‌کنیم و دین را بالاترین فضل الهی میدانیم.

مدیر دارالعلوم زاهدان افزود: امروز راه نجات تنها در اسلام، قرآن و اتباع پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم است؛ نه در ادیان دیگر؛ اگر حضرات موسی، عیسی و سیدنا ابراهیم علیهم‌السلام هم بازگردند، چاره‌ای جز اتباع از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم ندارند.دین ما کامل است و باید همه بشریت برای نجات از محمد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم پیروی کنند.

وی بر ضرورت پیروی کامل از دستورات اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: الله متعال مسلمانان را از پیروی شیطان برحذر داشته است و دستور داده که کاملا در اسلام داخل شوید و به همه‌ی قرآن عمل کنید. خداوند آنانی را که به بخشی از دین عمل می‌کنند و بخشی را رها می‌کنند، سرزنش داده است.

امام جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان افزود: عده‌ای بعضی اعمال را انجام می‌دهند مثلا نماز می‌خوانند، اما حق مردم را زیرپا می‌گذارند. برخی خواهران نماز می‌خوانند اما آرایش می‌کنند و به کوچه و بازار می‌آیند؛ قرآن به صراحت از این کار منع کرده است «أفتؤمنون ببعض الکتاب و تکفرون ببعض». برخی گروگان‌گیری می‌کنند و در همان‌جا که مسلمان را به زنجیر بسته‌اند نماز هم می‌خوانند.

مولوی عبدالحمید با استناد به خطبه‌ی پیامبر در صحرای عرفات، بر حرمت خون، آبرو و مال مسلمانان تاکید کردند.

ایشان همچنین بر لزوم پرهیز از تمامی گناهان و مفاسد اجتماعی و اخلاقی از جمله دروغ، خیانت، نافرمانی والدین اعتیاد و مواد مخدر بی‌حجابی و رشوه تاکید کردند.

وی ترک گناهان را مصداق اصلی «هجرت» دانست و افزود: یکی از مسائلی که خداوند بر آن تأکید کرده است، ترک گناهان و هجرت از گناهان است. مهاجر حقیقی کسی است که از گناهان هجرت کند. ابراهیم علیه‌السلام هم به‌سوی خدا هجرت کرد و از عراق به شام رفتند و هم از گناهان هجرت نمود و به سوی الله توجه نمود؛ صحابه کرام نیز از گناهان بزرگ و کوچک هجرت کردند. اما متاسفانه مسلمانان امروز می‌خواهند هم خدا و هم نفس را راضی کنند.

مولوی عبدالحمید که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ‌الاسلام دارد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقعه‌ی جانفشانی و تسلیم شدن حضرت ابراهیم برای قربانی تک پسرشان، ایشان را نمونه‌ای از فداکاری، استقامت و تسلیم شدن در پیشگاه الله متعال عنوان کردند و بر ضرورت حمایت از دین با جان و مال تاکید کردند.

وی در پایان خطبه‌های نماز عید قربان اهل سنت زاهدان با اشاره به افت ارزش ریال ایرانی، خواستار حذف صفرها از پول ملی شدند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
رحمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
خداوند سایه این مردخدا را بر سر ما مردمان بلوچ و اهل استان حفظ نماید
براهویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
چرا مولوی از حج و عرستان خبیث صحبت نکردند
پاسخ ها
حافظ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
این بزرگوار در خطبه های نماز جمعه قبل (همین جمعه ای که گذشت) مفصل در مذمت کار عربستان صحبت کردند
http://www.tabnaksistanbaluchestan.ir/fa/news/293589
رئیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
مولانا خوب بود یک کمی هم از عربستان و ظلم و جنایات عربستان وهابی هم سخن می گفتن و تنها امریکا و اسرائیل مقصر نیستن بانی تمامی نامنی در بین امت اسلامی عربستان است
سرمایه گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
...به یاری خداوند 60میلیارد سرمایه بنده در چابهار است...چندین نفر دیگر هم از دوستان بنده همچنین
پاسخ ها
جدگال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
با 60 میلیارد جای دیگه میتونی یه گله بز بخری باهاشون بری صحرا نیای اینجا این حرفا رو بزنی
پرهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
:-)))))))))
60 میلیارد تومن گله بز؟؟؟؟
چه اسم یا فامیلی عجیبی داری
سرمایه دار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
اگر عرضه پخش خبر نداری اصلا پخش نکنید وگرنه سانسور چه معنی داره با این همه....
پاسخ ها
محمد جدگال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
یا رو دوزار پول با ... جمع کرده اومده اینجا زبون درازی میکنه.سرمایه دار کاش عقل دار هم بود.برای تابناک متاسفم با این اخبارش و مخاطبهاش.اصلا این چه خبر بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار