سرپرست اداره شیلات شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 170 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از ابتدای امسال تاکنون در بیش از 250 استخر بتنی و خاکی این شهرستان رها سازی شده است.
کد خبر: ۲۹۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 15 September 2016
عیسی شاهرودی اظهارداشت: بیشتر این بچه ماهی ها از نوع کپور، آمور(شیرماهی ) و ماهی سفید سیستان( شیزوتراکس) بوده که پس از پایان دوران پرورش از آبان امسال برداشت آنها آغاز می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود از این استخرها افزون بر 170 تن ماهی برداشت شود.
سرپرست اداره شیلات زهک گفت: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای این شهرستان پرورش داده می شود.
شاهرودی اظهار داشت: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمورعلف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
وی تصریح کرد: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
وی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در همان مناطق به فروش می رسد و بخشی از آن نیز در بازار شهرستانهای زابل و زاهدان عرضه می شود.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
شهر زهک مرکز شهرستان زهک در 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار