سازمان هواشناسی از احتمال وقوع طوفان حاره‌ای در سواحل جنوبی ایران خبر داد و اعلام کرد: وزش باد فوق شدید و خسارت در این طوفان دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۲۹۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 16 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آخرین بررسی الگوهای هواشناسی حکایت از تشکیل یک طوفان حاره‌ای در شمال اقیانوسی هند طی روزهای ۵ تا ۹ مهر دارد.

برپایه این گزارش، چنانچه تغییری در الگوها ایجاد نشود مسیر این طوفان به سمت دریای عمان و تنگه ی هرمز خواهد بد و جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از آنجا که طوفان های حاره ای از رطوبت بسیار بالا به همراه وزش فوق شدید باد است، مناطقی که این طوفان با آنها برخورد کند خسارات بسیار زیادی برجای خواهد گذاشت.

بیشترین خسارتی که یک طوفان حاره‌ای برای ایران ببار آورد، به خرداد سال ۸۶ مربوط است که با سیل سهمگین و تندباد خود جنوب ایران را دچار فاجعه کرد و چند تن جان خود را بر اثر سیل از دست دادند و تعداد زیادی از خانه های افراد دچار خسارت شد و به تاسیسات دریایی جنوب کشور و شناورهای سنگین و سبک در منطقه آسیب جدی وارد شد.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که بار دیگر احتمال شکل گیری چنین طوفانی در حال فراهم شدن است اما با این حال باید منتظر بود آیا بار دیگر طوفانی تشکیل و به سمت ایران خواهد آمد یا نه طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

همچنین براثر این طوفان احتمال بارشهای بالای ۱۰۰ میلیمتر در این مناطق وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار