بزرگترین گروه جهادی طلاب جهت استقبال از زائران پیاده مشهد در دهه ی اخر صفر
کد خبر: ۲۹۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱ 18 September 2016
مدیر گروه جهادی تبلیغی بصیرت در گفتگو با بصرنیوز گفت :ما سال ۱۳۸۱ طلبه شدیم و از سال ۸۴ دغدغه ی تبلیغ و برنامه های آخر صفر رو داشتیم بنده و چند دوست دیگر ، برای اولین بار سال ۸۴ یه عده از دوستان جمع شده و کار تبلیغی دانش آموزی را اغاز نمودیم و رفتیم آموزش و پرورش  و با واسطه ی حاج آقای علوی ، آن زمان اگر اشتباه نکنم آقای سبحانی نیا نماینده ی پرورشی استان بودند و با روی خوش استقبال شد و فرمودند اسامی را حراست تایید کرد شروع به کار کنید، کار حراست دشوار بود نامه ی معرفی خواستند و … سازمان ها نامه نمیدادند به ما رفتیم آموزش و پرورش گفتند از همان حوزه ی علمیه نامه ی تحصیلی بیاورید که الحمدالله گرفتیم و حکم صادر شد و شروع به کار کردیم از همان سال هرساله دوهفته مانده به محرم دغدغه کار و تبلیغ جهادی را پیدا میکردیم و به اموزش و پرورش مراجعه میکردیم ، و ما را میشناختند که فلان گروه از طرف فلان مدرسه و شخص می آید و فعالیت میکند ، سال اول حدود ۱۰نفری بودیم ولی خب این توسعه پیدا کرد و سال ۸۸حدود ۶۵نفر شدیم که برای تبلیغ در شهرستان ها رفتیم.

حجت الاسلام سلطان نژاد گفت : تا پارسال هم این گروه نه اسمی داشت و نه رسمی و نه جایی مکتوب بود، از پارسال یک تشکل فراگیر که مارا مجبور کرد که گزارش کار بدهید و … مجبور شدیم یک اسم انتخاب کنیم و نام” گروه بصیرت” انتخاب شد.

نتیجه تصویری

سلطان نژاد گفت : شروع کار که با یک تعداد بسیار کم حدود ۱۰نفر و در خود همین استان خراسان شروع کردیم ، فکر میکنم تا سال ۸۸ فقط در همین خراسان فعالیت میکردیم و تبلیغ داشتیم اما از سال ۸۸ که بنده در موسسه ی بیان معرفت (موسسه ی تخصصی امامت) مشغول شدم خب تناسب فعالیتمان از استان سیستان وبلوچستان درخواست مبلغ داشتیم همان سال یک تیم ۱۲نفرای که دوره ی امامت را دیده بودند برای اولین بار فرستادیم به زاهدان و زابل ، آنجا استقبال خوب و شدیدی شد و آموزش و پرورش بسیار استقبال کرد و امکانات مثل خوابگاه دانش آموزی در اختیار گذاشت ، که هنوز هم خاطرات آن دوران را بیاد دارم در یک خوابگاه تقریبا ۵۰نفر اهل سنت داشتیم ، و چند روزی راهم با جمع آنها بودیم و بعد از آن هم در روستاهای اطراف منبر و تبلیغ داشتیم.

 

وی افزود: سال ۸۸ اینگونه گذشت سال ۸۹ هم همین ۲شهر بود البته در هر دوسال در خراسان شمالی و جنوبی هم اعزام داشتیم ، سال ۹۰ غیر از استان سیستان و بلوچستان و خراسان ، استان بوشهر و عسلویه هم مبلغ داشتیم ، قشم و بندرعباس هم در این سالها نیرو فرستادیم . حیطه ی فعالیت ما غیر از استان خراسان رضوی این ها بوده و اعزام به مناطق تلفیقی داشتیم.

حجت الاسلام سلطان نژاد گفت : به گفته ی مسئولین استان سیستان و بلوچستان از سال ۸۸تا ۹۳که اعزام داشتیم تنها گروهی که از آموزش و پرورش کل به مناطق ۱۰۰درصد اهل سنت مثل چابهار مثل سرباز و … نیروی اعزامی فقط بچه های ما بودند ، اما آموزش و پرورش استان سیستان معمولا نیرو اعزام نمیکرد به لحاظ امنیتی و … حتی ورود طلبه ها به آن مناطق حساست زا هست ، ولی الحمدلله با تیمی که رفتیم ۲سال چابهار تبلیغ داشتیم یک سال ایرانشهر بودیم ، زاهدان ۲سال بودیم و … .

حجت الاسلام سلطان نژاد افزود : به سیستان بنا ب دلایلی اعزام نداشتیم اما سال گذشته حدود ۷۵نفر نیرو فرستادیم ، سال گذشته دهه ی اول محرم استان خراسان جنوبی و شمالی را هم مبلغ داشتیم ، که اینها غیر از دهه ی آخر صفر هست که ایستگاهای ملک آباد و سرراهی های استقبال زائران پیاده حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام کلا در دست نیروهای ما است مثل میقات الرضا و …

سلطان نژاد گفت : ما دو گروه هستیم یک گروه نور و بصیرت که ما هستیم یک گروه نور و نشاط که مسئول این گروه هم آقای سلطانی نژاد هستند ، که گروه آنها گروه تبلیغی نیستند یک موسسه ی فرهنگی اند که موسسه ی نور و نشاط رضوی دبیرخانه ی دائمی فرهنگی خدمت به زائرین هم هستند اگرچه که در دهه ی آخر صفر همه ی ما مستقر در همان نور و نشاط میشویم چون از قدیم باهم همکاری میکردیم اما یک گروه تبلیغی نیست ، اگرچه تمام اعزام های مبلغین از طریق نور و نشاط (دبیرخانه ی زائرین پیاده)انجام میشود اما این فقط یک موسسه ی فرهنگی است که در دهه ی آخر صفر یک کار جهادی مفصلی در این موسسه انجام میشود که خب اعزام همین مبلغ ها از همه ی گروها و مدارس میروند آنجا که در این دهه گروه جهادی ماهم زیر نظر این موسسه می رود ، حالا نسبت به دهه ی آخر صفر خیلی ظرفیت بزرگی داریم و حرکتی هست که سال به سال پر رنگ تر و پرشور تر و زیباتر انجام میشود.

نتیجه تصویری

حجت الاسلام سلطان نژاد گفت : نباید ما اکتفا کنیم به همین دهه ی آخر ما تازه چند روز مانده به این دهه به فکر می افتیم که چه کاری انجام دهیم و یک حرکتی هست و یک کاری بکنیم،اما من میدانم که مجموعه هایی هستند در کل کشور که تمام سالشان را وقت میگذارند برای آن چند روز و دهه مثلا کاروانی که از یزد می آید از سال قبل ثبت نام دارند ، دوره میبینند و کلاس های مختلف احکام و اعتقادی و مذهبی دارند تا آماده ی این سفر شوند این خیلی کار قشنگی است ،نیشابور هم گروهی مشابه را داریم.

سلطان نژاد گفت : ماهم باید برای انجام بهتر این فعالیت ها و اثر گذاری بهتر برنامه ریزی داشته باشیم پایگاه های قوی داشته باشیم که در طول سال فعالیت کنند زائری که ۳ماه قبل از حرکت این دغدغه ها را دارد و به آن فکر میکند خب زندگی اش متحول میشود ، خب حالا اینکه ما طلبه ها فقط فکر دهه ی آخر صفر باشیم و آن هم در همان بازه ی زمانی اثر خودش را که قطعا دارد ولی خیلی پر رنگ و آنچنانی نیست البته خب مسئولین هم نقش مهمی دراین جریان دارند ، الان تنها اتفاقی که از طرف سیستم های کلان مملکت می افتد در همان هیجان و آن هم فقط در حد یک سری تصاویری که پخش میشوند و گزارش و خبری ، ولی اگر از قبل برنامه ریزی شود و مانور داده شود خیلی موفق تر و اثر گذار تر میشود.

حجت الاسلام سلطان نژاد افزود : تعبیر بنده این است که در این طیف هایی که ما با اینها سروکار داشتیم چه دانش آموز و دانشجو و مسجدی ها و عوام و …. قشر دانش آموز و دانشجو بسیار پاک و آماده برای پذیرش حق هستند فقط تنها چیزی که هست به اینها مطالب نرسیده من بارها و بارها دیدم که دانش آموزی مراجعه کرده و می گوید من اصلا این حرفایی که شما میگویید را نشنیدم ،کسی تا بحال به من نگفته است  و البته نکته ای که هست استمرار ندارد این تبلیغ ها یک بار ما یک مطلبی را میگوییم میرود تا سال و مرتبه ی بعد ، مهمترین عامل ضعف فرهنگ و ایمان در طیف دانشجو عدم ارتباط بایک فرد کار کرده و مطلع و یک روحانی کامل اگر این ارتباط حفظ شود قطعا اثر خودش را میگذارد خب دشمن ماهم که بیکار ننشسته و کار خود را میکند و برای هر روز و لحظه ی دانشجوی ما برنامه دارد و دغدغه ایجاد میکند .

سطلان نژاد گفت : از طرف دیگر هم ارگان های مرتبط هم بدون تعارف عرض میکنم خیلی بیخیال هستند ، اصلا به فکر نیستند و یک سیستم آموزشی شده و از پرورش خبری نیست ، پارسال جلسه ای داشتیم با معاون پرورشی استان اکثر دوستان گله میکردند که آقا چرا نامه های ما دیر آمد ؟ چرا حراست این کار را میکند ؟ چرا و چرا…؟ و دوستان مسئول هم گله دارند که چرا چند روز مانده به محرم آمدید ، خب وقتی که دیر آمدید انتظار نداشته باشید کارتان هم زود انجام شود و من هم عرض کردم در همان جلسه که اینجا اشتباهی صورت گرفته و بد برداشت شده اصلا قرار نیست من بیایم دنبال شما بگم آقا یک جایی برای فراهم کنید تا ما کار تبلیغی مان را انجام دهیم ، چقدر شما زنگ زدید و پیگیر بودید که بیاید و کار تبلیغی تان را اینجا انجام دهید ، من از سال ۸۴آمدم اینجا چندتا پرونده هست که ما کجاها برای تبلیغ رفتیم ؟ از مدیر آن مرکز گزارش گرفتید که نیرویی فرستاده شده چقدر موفق و اثر گذار بوده ؟آیا راضی بودید؟ انتقادی هست ؟

نتیجه تصویری

وی افزود : اصلا این دغدغه وجود ندارد ، سیستم فقط آموزشی است قبول هم دارم ما هم کوتاهی هایی داریم و نمیگوییم  همه ی طلبه ها هم موفق بودند و عالی نه این نیست و بنده هم شکی در این ندارم ولی این به معنی نیست که آموزش و پرورش همه ی کار را کنار بگذارد. اگر واقعا این دغدغه را داشته باشند بین سال تحصیلی پیگیری میکند و میگوید که به مبلغ نیاز داریم در این مراکز و مدارس ، نهایت دغدغه ی آنها پیدا کردن یک امام جماعت برای مدرسه است ، همان هم خیلی ناقص پیگیری میشود ، بعد از ما گله مندی میکنند که چرا دو روز مانده به محرم می آیید ؟ و متاسفانه خلأیی که داریم کم بودن بینش معلم قران و دینی است مثلا در فلان روستا معلم نداریم وبه معلم دیگری میگوند بیایید بینش درس بدهید و … این خیلی بد است. بنده ضعف را در پای کار نبودن و آماده نبودن بیشتر طلبه ها و عدم دغدغه مندی در اموزش و پرورش میدانم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
کار تبلیغ در مناطق 100% سنی نشین یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
یعنی کار غیر اصولی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
خوب باید ببینید چی تبلیغ می کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار