جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاتلان دو فقره قتلی که اخیرا در چابهار رخ داده شناسایی شده‌اند و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.
کد خبر: ۲۹۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 18 September 2016

احمد طاهری اظهار کرد: شهرستان چابهار از موقعیت استراتژیک برخوردار بوده و همین امر زمینه افزایش مهاجرت‌ها به این منطقه را فراهم داده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: نیروی انتظامی کارهای موثر و اساسی در منطقه انجام داده و به دنبال آن درصد جرائم در این منطقه به نسبت سایر شهرستان‌های استان و کشور کمتر است.

این مسؤول ادامه داد: کاهش 22 درصدی کل جرائم در 6 ماهه امسال در این منطقه در مقایسه با سال گذشته گواه این ادعا است اما معتقد هستیم که با تلاش پلیس و همکاری مردم نباید حداقل جرائم نیز رخ دهد.

وی گفت: اما در شهرستان چابهار جرائمی که بیشتر نمود دارد، سرقت و قتل است که تاثیر بسزایی در دامن زدن به احساس ناامنی دارد و در این زمینه برای کشف قتل‌ها یک تیم ویژه و مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان را در این منطقه مستقر کرده‌ایم.

تقویت زیرساخت‌ها و تغییر تاکتیک‌ها برای افزایش توان عملیاتی پلیس در چابهار

طاهری با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها و تغییر تاکتیک‌ها برای افزایش توان عملیاتی پلیس در چابهار در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در کنار تعامل سایر ارگان‌های امنیتی، همکاری مردم با پلیس نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار و ارتقا احساس امنیت در این شهرستان دارد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قاتلان دو فقره قتلی که اخیرا در چابهار رخ داده شناسایی شده‌اند، این افراد در حال حاضر به آن سوی مرز متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

این مسؤول گفت: بر اساس تحقیقات فنی پلیس یکی از مظنون‌های متواری در قتل‌های اخیری که رخ داده نیز مشارکت داشته و احتمالا با دستگیری آن سایر قتل‌ها نیز کشف شود.

**به زودی کلانتری 13 در چابهار راه‌اندازی می‎شود

وی گفت: برای تامین امنیت بیشتر شهرستان چابهار، استقرار کلانتری 13 را در دستور کار قرار داده‌ایم و به زودی این کلانتری افتتاح خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از تقویت یگان‌های پلیس در حاشیه شهر چابهار خبر داد و افزود: امیدواریم با این تغییر تاکتیک‌ها، در وقوع جرائم خشن و سرقت‌ها در ماه‌های آینده کاهش داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به تجمع اخیر برخی از جوانان چابهاری در مقابل فرمانداری چابهار، بیان کرد: زمینه‌سازی برای برگزاری این تجمع‌ها و به خیابان کشاندن مردم از سوی دشمنان در خارج از استان و کشور هدایت می‌شود که لازم است مردم هوشیار بوده تا دشمن سوءاستفاده نکند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در گروه‌های مجازی قصد دامن زدن به وضعیت امنی چابهار را دارند، در خارج از شهر هستند که شناسایی آنها و اقدامات قانونی در دستور کار قرار دارد.

تقویت ایست و بازرسی‌ها برای کنترل ورودی و خروجی چابهار

طاهری با اشاره به اینکه تقویت ترابری و امکانات فرماندهی انتظامی این شهرستان در دست اقدام است، گفت: اقدامات پلیس فتا برای رصد فضای مجازی، هم‌افزایی تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی، تقویت ایست و بازرسی‌ها برای کنترل ورودی و خروجی شهرستان چابهار و انجام اقدامات لازم برای شناسایی پناه‌گاه‌های مخلان نظم و امنیت از جمله موضوعات در دست اجرا برای تامین امنیت پایدار در شهر چابهار است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از وجود 60 دوربین شهرستان چابهار خبر داد و افزود: تمام این دوربین‌ها فعال نیستند که تلاش خواهیم کرد امسال آنها را فعال کنیم زیرا اگر تمام دوربین‌ها فعال باشد عملیات تعقیب و گریز مجرمان بهتر انجام شود.

این مسؤول، شایعه تغییر فرماندهی انتظامی چابهار را رد کرده و گفت: این موضوع صحت ندارد و قصد تغییر فرمانده انتظامی چابهار را نداریم.

وی افزود: رکن اساسی امنیت پایدار مردم هستند و نیروی انتظامی باید به نحو احسن از آنها در راستای ارتقا امنیت استفاده کند که در این راستا تقویت پلیس افتخاری در چابهار در دستور کار قرار دارد.

طاهری با اشاره به اینکه ناجا و سپاه برای استخدام نیروهای اهل سنت سهمیه دارند، بیان کرد: در مرحله بعدی استخدام، از میان پلیس‌های افتخاری که شیعه و سنی هستند برای جذب بیشتر استفاده خواهیم کرد.

**استفاده از نیروهای بسیجی و سپاه برای تامین امنیت در چابهار

وی بر تعامل سایر دستگاه‌ها در راستای هم‌افزایی برای تامین امنیت منطقه تاکید کرد و گفت: با افتخار از نیروهای بسیجی و سپاه برای تامین امنیت استفاده کرده و تقویت خواهیم کرد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای هیچ یک از سرمایه‌گذاران رخداد امنیتی پیش نیامده و در منطقه آزاد چابهار که میلیاردها تومان سرمایه وجود دارد هیچ گونه مشکل ناامنی نداشته‌ایم.

این مسؤول ریشه ناامنی در تمامی شهرستان‌ها به ویژه چابهار را بیکاری، فقر و ناهنجاری‌های ناشی از آنها عنوان کرد و گفت: مسؤولان باید اقدامات لازم را برای تامین اشتغال جوانان فراهم کنند.

وی تاکید کرد: با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه قاچاق کالا اقدامات پلیس به طور جدی در حال انجام است و در زمینه جمع‌آوری سلاح نیز امسال شاهد افزایش 64 درصدی کشفیات سلاح‌های غیرمجاز در استان بوده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
در ملا عام تیکه تیکه بکنیدشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
(به نظر من) غیر از شعار نبود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار