نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ماجرای غدیرخم قصه اشخاص خاصی نیست بلکه به عنوان سرمایه امت اسلامی به حساب می آید چون نبی مکرم اسلام (ص) این واقعه را به وجود آوردند.
کد خبر: ۲۹۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 19 September 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: ماجرای غدیر خم در حالی اتفاق افتاد که پیامبر اسلام(ص) در مسیر بازگشت از حج پایانی شان بودند و افزون بر 80 هزار نفر جمعیت که از نمایندگان واقعی مردمان آن دوران به حساب می آمدند شاهد این ماجرا بودند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: امیدواریم جامعه ایرانی اسلامی ما با فرهنگ غدیر بیش از پیش انس پیدا کند زیرا غدیر خم یک واقعه بسیار مهمی به شمار می آید و جایگاه آن در متون تاریخ متبلور و منحصر به فرد است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) در شرایط بسیار سخت و دشوار و در هوای بسیار گرم حکم به اجتماع مردم دادند که این خود نشان از اهمیت این واقعه است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: هر موضوع مهمی که در دنیا اتفاق می افتد پیام خودش را دارد ما از واقعه غدیر خم آن هم در گرمای شدید جز ولایت و حکومت حضرت علی (ع) چیز دیگری استنباط نمی کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: پس از رسالت پیامبر اسلام (ص)، واقعه غدیر و امامت حضرت علی(ع) مهمترین واقعه تاریخ اسلام است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بدون شک معرفی سیره زندگی و حکومت داری حضرت علی (ع) یک ضرورت است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.
امام جمعه زاهدان با اشاره به عشق و علاقه مردم سیستان و بلوچستان به مولای متقیان حضرت علی (ع) و اهل بیت پیامبر(ص) اظهار داشت: جشن های غدیر در این استان به شکل خود جوش مردمی و نه با سرمایه گذاری دولت بسیار گسترده و با شکوه برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار