معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از افغانستان این کشور سالانه افزون بر 15 هزار تن مواد مخدر تولید می کند در حالی که این رقم تا چند سال پیش 400 تن در سال بوده است.
کد خبر: ۲۹۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹ 19 September 2016
علی اصغر میرشکاری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: متاسفانه سوداگران مرگ برای اینکه وزن مواد آنها سنگین تر شود به تریاک سرب اضافه می کنند که این کار بسیار خطرناک و سرطان زاست.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در شاهراه اصلی ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی قرار دارد با وجود برخوردهای شدیدی که با سوداگران مرگ می شود باز هم این مسیر را برای انتقال مواد مخدر انتخاب می کنند.
وی ادامه داد: حدود 80 درصد درگیری های مستقیم و غیر مستقیم نیروهای انتظامی و نظامی سیستان و بلوچستان با سوداگران مواد مخدر در این استان است.
وی افزود: برخورد مسلحانه به تنهایی برای مبارزه با مواد مخدر کارساز نیست بلکه باید به دنبال فرهنگ سازی و آموزش های لازم در بین اقشار مختلف مردم باشیم.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با مواد مخدر تنها با اقدامات دولتی و حکومتی نتیجه کاملی نمی دهد بلکه مردم جامعه به ویژه خانواده ها باید از طریق آموزش های لازم با آسیب های روحی و روانی مواد مخدر آشنا شوند.
میرشکاری اظهار داشت: تمام دستگاه های دست اندرکار مبارزه با مواد مخدر باید دنبال فرهنگ سازی در جامعه باشند و این کار را جزو اولویت های اصلی خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی لازم در بین اقشار مختلف مردم قبح استفاده از مواد مخدر باید در جامعه ایجاد شود.
وی افزود: 70 درصد مبتلایان به ویروس ایدز در کشور از طریق استفاده مواد مخدر و تزریق آن مبتلا شده اند.
وی ادامه داد: راهکار اصلی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و به صورت مستقیم نمی توان با این پدیده ی شوم مبارزه کرد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معتمدان، بزرگان طوایف، علمای اهل سنت و تشیع، اساتید دانشگاه ها، صدا و سیما، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه و گروه های مرجع باید در راستای فرهنگ سازی در جامعه نقش موثر خودشان را در امر مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.
میرشکاری اظهار داشت: دستگاه های دولتی برای کارکنان و خانواده هایشان کلاس های آموزشی در زمینه اثرات سوء مواد مخدر بر سلامت انسان و جامعه برگزار کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان با سیل عظیم مهاجرت کارتن خواب های سراسر کشور به سمت شهرهای گرم و جنوبی سیستان و بلوچستان مواجه می شویم که فرمانداران و دستگا های انتظامی و امنیتی استان با این امر مبارزه کنند.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ملزم است فضاهای آموزشی مناسبی برای دانش آموزان فراهم کند.
وی ادامه داد: دستگاه های دست اندرکار امر مبارزه با مواد مخدر محیط های آلوده اطراف مدارس را پاکسازی کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
به امید روزی که مواد مخدری نباشد
واقعا آمار کشفیات مواد مخدر سنتی بالا رفته ولی کاش آشپزخانه های ساخت مواد صنعتی و 1000 برابر بدتر از مواد سنتی است را در داخل کشور و استان جمع میکردند.
واقعا اگر بخواهید میتوانید
الان خانواده ها به جایی رسیدند که مصرف مواد سنتی برایشان آرزو شده در مقابل مصرف موارد صنعتی که عزیزانشان درگیر آن هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار