در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی:
فرمانده انتظامي سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه ريزي منظم و اجراي عمليات هاي گسترده و مستمر با هدف اجرايي كردن سياست هاي اقتصاد مقاومتي از کشف 277 ميلياردي انواع کالاي قاچاق طي پنج ماه گذشته در اين استان خبر داد. روز گذشته نیز فرمانده انتظامي شهرستان ايرانشهر از کشف يک ميليارد و 260 ميليوني کالاي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱ 19 September 2016

تابناک سیستان و بلوچستان/ سردار حسين رحيمي گفت: قاچاق کالا و ارز تأثيرات منفي بر پيکره اقتصاد کشور مي گذارد و ضمن ايجاد رکود و شکل دهي مشاغل کاذب، از رونق اقتصادي جلوگيري مي کند لذا مبارزه با آن از اولويت هاي مهم پليس در استان است.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان افزود: مأموران پليس استان در پنج ماهه ابتداي سال جاري سه هزار و 474 پرونده در حوزه کالاي قاچاق تشکيل داده که رشد 124 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به توقيف سه هزار و 223 دستگاه خودرو در زمينه قاچاق کالا گفت: در پنج ماهه اول سال جاري با تلاش هاي شبانه روزي مأموران پليس در سطح استان دستگيري قاچاقچيان کالا نيز 62 درصد افزايش پيدا کرده است.

سردار رحيمي در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ارزش ريالي کالاهاي قاچاق کشف شده گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ريالي اقلام 277 ميليارد و 504 ميليون ريال برآورد شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ارزش ريالي اقلام نيز 138 درصد افزايش پيدا کرده است.

 همچنین روز گذشته سرهنگ دوستعلي جليليان با اعلام خبر کشف يک ميليارد و 260 ميليوني کالاي قاچاق در ایرانشهر افزود: ماموران يگان تکاوري 112 ايرانشهر در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگيري از هدر رفت سرمايه هاي ملي، حين کنترل خودروهاي عبوري محورهاي مواصلاتي شهرستان، موفق به کشف مقادير قابل توجهي کالاي قاچاق شدند.

وي با اشاره به دستگيري چهار متهم و توقيف چهاردستگاه خودرو در اين راستا تصريح کرد: در بازرسي از اين خودروها ماموران موفق به کشف مقادير قابل توجهي کالاي قاچاق، شامل وسايل خودرو، چاي و انواع برنج خارجي جمعا به ارزش ريالي يک ميليارد و 260 ميليون شدند.

گفتني است متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايرانشهر در پايان خاطرنشان کرد: يکي از وظايف ذاتي پليس، مبارزه با پديده قاچاق به هر شکل ممکن مي باشد و با توجه به تاثير منفي اين پديده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامي شهرستان با تلاش شبانه روزي کليه يگانهاي تابعه خود، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق مقابله و مبارزه خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار