کد خبر: ۲۹۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 20 September 2016
مجتبی خانجانی اظهار داشت: هم اینک قیمت گوشت مرغ از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تعیین و بازرسی و نظارت می شود و مسئولان مرکز بهداشت نیز هر روز موظف به کنترل وضعیت بهداشت این بازارچه ها هستند ضمن اینکه سلامت مرغ های وارده به این بازارچه ها مورد تایید اداره کل دامپزشکی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: هدایت این بازارچه ها برعهده سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری با همکاری اتحادیه مرغ فروشان و زیرنظر دامپزشکی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز میزان عرضه و تقاضاها و قیمت گذاری را برعهده دارد.
فرماندار زاهدان با اشاره به میزان سرمایه گذاری انجام شده در ساخت و ساز 2 بازارچه «مکران 22 و 26» گفت: این مکان ها با اعتباری افزون بر 109 میلیارد ریال (10 میلیارد و 900 میلیون تومان) با همکاری بخش خصوصی، شهرداری و اتحادیه مرغداران ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجموع مرغ تولیدی سیستان و بلوچستان در سال 93-92، 20 تن و مصرف گوشت مرغ در استان نیز در هر سال، 67 تا 70 تن است که با این حجم کم تولید در گذشته به اجبار 53 تن مرغ زنده از استان های همجوار وارد می شد. 
خانجانی گفت: با راه اندازی این بازارچه ها، تولید مرغ در سیستان و بلوچستان به 68 تن رسید و در مجموع در سال 95، 78 درصد از مصرف گوشت مرغ در خود استان تولید می شود و امروز واردات به 21درصد رسیده است.
وی اظهار داشت: یک خودرو حمل زباله مخصوص به بازارچه ها برای جمع آوری زباله های مرغ اختصاص یافته و هر شب راس ساعت 21 تمام زباله ها را به صورت ویژه جمع آوری می کند تا برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نشود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
یکی بگه چرا تو استان سیستان بلوچستان فقط یک شهرستان هست که که کنارک مرغ زنده فروشی ها جمع میشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار