نیروهای مسلح مستقر در شهرستان های کنارک و چابهار امروز/ چهارشنبه/ همزمان با 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس در نوار ساحلی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان رژه رفتند.
کد خبر: ۲۹۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 21 September 2016
آیین سان و رژه نیروهای مسلح شهرستان های چابهار و کنارک با شرکت نیروهای منطقه سوم دریایی، پایگاه دهم شکاری و ناحیه سپاه، دریابانی، پدافند غیرعامل، نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح مستقر در منطقه برگزار شد.
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در کنارک در این آیین با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در مقابل هجمه رژیم تا بن دندان مسلح بعثی عراق، ایران اسلامی را از گزند حوادث و توطئه های دشمنان حفظ و بیمه کرد.
حجت الاسلام سلمان ابراهیم زاده تاکید کرد: حفظ و ادامه راه شهدا یکی از مهمترین وظایف همه آحاد جامعه است.
امام جمعه اهل سنت کنارک نیز در این مراسم گفت: ایران اسلامی باشعار استقلال، آزادی و با عدم وابستگی به کشورهای شرقی و غربی توانست در دوران هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه وسربلند پیروز شود.
مولوی عبدالمالک ملک پور با بیان اینکه حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی وظیفه همه افراد جامعه است گفت: امروز پیشرفت های ایران اسلامی در تمامی زمینه ها از جمله نظامی با بهره گیری از بهترین و مجهزترین تجهیزات سبب حیرت و شگفتنی جهانیان شده است.
وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با پیروی از رهبر معظم انقلاب در همه دوران ها آماده جانفشانی است و شهادت را افتخار می داند.
وی با اشاره به تحولات جهان اسلام گفت: با توجه به اینکه دشمنان اسلام با بهره گیری از ترفندهای مختلف به دنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند باید کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان اتحاد و انسجام را سرلوحه قرار دهند.
سی و یکم شهریور سال 1359رژیم بعثی عراق با حمایت کشورهای استکباری و با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد که تا سال 67 ادامه یافت. 
به مناسبت بزرگداشت مجاهدت ها و ایثار رزمندگان ایران اسلامی، در تقویم رسمی کشورمان از سی و یکم شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
بندر کنارک در 630 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار