مدیر کل آموزش و پرورش استان در دیدار با مدیر کل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان اظهار داشت: مهمترین چالش جامعه بشری تفرد و خودخواهی است.
کد خبر: ۲۹۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 22 September 2016
علیرضا نخعی در دیدار مدیر کل کمیته امداد حضرت امام(ره)  استان در خانه معلم زاهدان گفت: هدف اصلی و کار مهم مدارس تقویت روحیه مشارکت و فرهنگ سازی امداد به دیگران و خروج از لاک خودبینی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مهمترین دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت رفع تبعیض و زدودن چهره فقر از دانش آموزان بوده و هست و در این راستا از هیچ کوششی دریغ ننموده و از همه ظرفیتها و امکانات موجود بهره خواهیم گرفت.

وی از تفاهم نامه خواهرخواندگی بین برخی از ادارات آموزش و پرورش استان با ادارات آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه مدارس استان سیستان و بلوچستان با مدارس شهر تهران ارتباط گرفته و در راستای تأمین مایحتاج اولیه تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان همکاری خواهند کرد.

علیرضا نخعی با اشاره به مسئولیت حساس مدیران ادارات و مدارس به همه زوایای شخصیتی و هویتی دانش آموزان، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین آموزش و پرورش و کمیته امداد برای تسریع در اجرای برنامه های امدادرسانی و توزیع کمکهای مردمی و خیری و همچنین نحوه فرهنگ سازی در موضوع نوع دوستی و همیاری در بین دانش آموزان تشکیل گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد که جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری منحصر به یک روز و محدود به مقطع زمانی خاصی نباشد و در مدارس موضوع هر ماه یک روز برای نیکوکاری نهادینه شود تا دانش آموزان بیش از پیش با فرهنگ نوع دوستی و نیکوکاری آشنا شوند.

مدیر کل کمیته امداد حضرت امام(ره) نیز در این دیدار از تحت پوشش قرار دادن بیش از 38 هزار دانش آموز نیازمند در این نهاد خبر داد و اظهار داشت: امسال قریب به 12هزار بسته حمایتی لوازم التحریر و البسه آماده توزیع وجود دارد.

شهرکی زمان برگزاری جشن نمادین عاطفه ها را دهم تا دوازدهم مهر 95 عنوان نمود و افزود: درصدد هستیم تا در اولین فرصت ممکن کمکهای مردمی و خیرین نیک اندیش به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی از جمله اقدامات دیگر این نهاد را استفاده و بهره گیری از ظرفیتهای مختلف در بخشهای گوناگون برای تامین نیازمندیهای دانش آموزان تحت پوشش عنوان کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار