گلایه حجت الاسلام کیخا از کم کاری و ضعف میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان
امام جمعه زابل در خطبه های نماز جمعه این هفته با گلایه از عملکرد میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان سیستان و بلوچستان خواستار توجه به بهشت باستان شناسان شد و گفت : ما از مسئول میراث فرهنگی استان عزم و اراده راسخی که کفایت کار ایشان را نشان دهد مشاهده نکردیم
کد خبر: ۳۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 23 September 2016
نماز جمعه شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه مغزز شهرستان در مصلی المهدی (عج) شهر زابل برگزار شد
عملکرد میراث فرهنگی کفایت کار مسئول میراث فرهنگی استان را نشان نمیدهد
به گزارش تابناک حجت الاسلام و المسلمین کیخا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی , اشاره ای به عملکرد ضعیف اداره کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان داشت و گفت :  ما از مسئول میراث فرهنگی استان عزم و اراده راسخی که کفایت کار ایشان را نشان دهد مشاهده نکردیم ، سه شنبه ۶ مهر روز خانواده و تکریم بازنشستگان و روز جهانی جهانگردی است ؛ می گویند دارالولایه سیستان حدود شصت هفتاد سال است که به بهشت باستان شناسان معروف شده است اما از ظرفیت بالای بهشت باستان شناسان استفاده نمی شود  ، ما چندین سال است که در این زمینه ما حرف و سخن گفتیم اما مسئول مربوطه کانّه گوش شنوایی ندارد و ما طرحی از ایشان آنطوریی که باید و شاید باشد از ایشان مشاهده نکردیم .

ما می خواهیم جهانگرد و مسافرین از داخل کشور به سیستان بیایند و محوطه های باستانی ما را نگاه کنند ، اما با کدام جاده ؛ این زیر ساخت ها باید آماده شوند ؛ چه امکانات رفاهی برای جهانگردان و مسافرین داخلی تهیه شده است ؛ ما عرض کردیم از ظرفیت ها استفاده کنید ، اما طرحی را مشاهده نکردیم .

ما از مسئول میراث فرهنگی استان عزم و اراده راسخی که کفایت کار ایشان را نشان دهد مشاهده نکردیم و تنها کار مثبتی که از ایشان مشاهده کردیم در سکوی پرشی که در سیستان و بلوچستان داشته اند ادامه تحصیل داده اند و دکترای خودشان را هم می گیرند و ما تبریک عرض می کنیم به ایشان .

استاندار محترم از مسئولین کار بخواهند/ اینجا سکوی پرش مسئولین شده است

اینجا سکوی پرش شده است و ما کاریی که دردی از مردم دوا کند از ایشان مشاهده نکردیم ؛ ما از استاندار مُحترم خواهش می کنیم که مسئولینی که انتخاب می کنند بعد از یک بازه زمانی از ایشان کار بخواهد ؛ در مورد شهر سوخته ایشان چه کردند ؟ در مورد جذب مسافر حتی از درون استان چه کاری انجام شده است که خودش  می دانند اشتغالزایی داشته باشد .

بر همه لازم است که تاریخ دفاع مُقدس را مطالعه کنند

هفته دفاع مقدس را تبریک عرض می کنیم و گرامی می داریم یاد و خاطره ی حماسه سازان ۸ سال دفاع مقدس را ؛ دفاع مقدس در مقابل تهاجمی خبیثانه توسط کُفار بعثی که تحت حمایت استکبار جهانی بودند ؛ دفاع معمولی نه ، دفاع مقدس ، دفاع از اسلام و ارزش ها ؛ دفاع از انقلابی که ادامه ی قیام عاشورا ابی عبدالله الحسین (ع) است .

بر همه لازم است که تاریخ دفاع مُقدس را مطالعه کنند که چگونه در اوج مشکلات در حالیکه ساواک و دربار پهلوی خزانه کشور را غارت کرده بودند ، در حین جنگ تحمیلی و تحریم های کمرشکن ، هم جنگ اداره شد و هم جامعه

مطالعه کنیم که چگونه با توکل بخدا ، ایمان راسخ به وعده های خداوند متعال و با مدیریت جهادی از گردنه های صعب العبور به راحتی عبور کردیم و به قله ها رسیدیم ؛ ما دُشمنی آمریکا را فراموش نمی کنیم ؛ مطالعه دقیق تاریخ به ما نهیب می زند که اگر اعتماد کنیم به هم چنین دشمن خبیثی .

آمریکا مصداق اَتَمِّ تروریسم بین المللی است

یکشنبه ۴ مهر سالگرد تهاجم آمریکا به مردم مظلوم و بی پناه افغانستان به بهانه ی مبارزه با تروریسم است ؛ آمریکایی که خودش مصداق اَتَمِّ تروریسم بین المللی است ؛ هر کجا کودتایی ، جنایتی و کُشتاری اتفاق می افتد ردّ پای کثیف و نجسِ آمریکـا دیده می شود .

چهره ی شیطان بزرگ را بزک نکنیم

آمریکا با اساس اسلام مشکل دارد ؛ به هیچ وجه چهره آن عوض نشده است ؛ به این دُشمن نمی توان اعتماد کرد ؛ به این دشمن نمی شود با مُـذاکره و امثال این امتیاز داد ؛ نباید چهره ی شیطان بزرگ را بزک کنیم و مثبت نشان دهیم ؛ اگر کسی بیاید و چهره ی این شیطان خیث را که تمام شیاطین دیگر را در بند خود دارد و سوق می دهد به سمت جنایات که خود آن می خواهد بیاید بزک کند و مثبت نشان دهد ، نسبت به حال و نسل آینده خیانت بزرگ مرتکب شده است .

وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ، فریاد قرآن به جهان اسلام است

آموزه و پیام قرآن این است که در مقابل اینگونه دشمنی ، باید قدرتمند بشویم و توان دفاعی خودمان را بالا ببریم ؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ فریاد قرآن به جهان اسلام است ؛ در مقابل ابرقدرت ها محکم و به سلاح روز تا می توانید مسلح شوید ؛ قرآن می فرماید اگر اسحله را کنار بگذارید دشمن هجوم می آورد وشما را از پا در می آورد ؛ حال در همچین زمانی که باید روز به روز  باید در مقابل این دُشمن مقتدرتر شویم و بیاییم صحبت از این بگوییم که ” اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید مسائل نظامی را کنار بگذاریم ” بنا به فرموده مقام معظم رهبری این صحبت غلط است .

مواظب نفوذ دشمن باشیم

مواظب نفوذ دشمن باشیم ؛ دشمن به بهانه برجام و مذاکرات می خواهد نفوذ اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و… داشته باشد ؛ سخن دلسوزان جامعه را بشنویم ؛ استکبار جهانی اگر تشکلاتی مانند NPT تشکیل می دهد و سایر کشورها را می گوید امضاکنند و خودش امضا نمی کند این یک بازی است و می خواهد توان هسته ای مخلفین خودشان را بسنجند و آنها را از بین ببرند .

اگر قردادهایی تحت قراردادهای موشکی تهیه می کنند هدف شان این است که قدرت موشکی مخالفین خودشان را کنترل و تضعیف کنند ؛ اگر FATF تشکیل می دهد هدفشان این ست که اسناد محترم منابع مالی دیگر کشورها مخصصا مخالفین خودشان را مطالعه کنند و در زمان مناسب از آن استفاده کند .

همه ما باید تحت اوامر ولی فقیه باشیم

همه جامعه حق دارند در اموری که مربوط به آنهاست نظر بدهند و نماز جمعه اگر جای بیان اینگونه مسال نباشد پس کجا باید این مسائل گفته شود ؛ همه ما باید تحت اوامر ولی فقیه باشیم ، ولی فقیه ای که در تمام دوران از زمان حضرت امام تا خلف صالح ایشان نشان داده که در اوج دقت حرف می زند و تمام پیش گویی هی ایشان دارد جامعه عمل می پوشاند ، لذا خیلی مواظب باشیم

 
گزارش : هانیه اشکانی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
خداوند متعال، اسباب و عوامل دست یابی به علم و دانش و رسیدن به قله های پر ارج دانایی و آگاهی را در اختیار انسان قرار داده و کلام را یکی از راه های انتقال دانش و فضیلت برشمرده است.

پروردگار حکیم، انسان را از گفتاری که هیچ سود و بهره ای برای او ندارد، بر حذر می دارد و در قرآن کریم، آدمیان را از بیهوده گویی نهی می کند، به گونه ای که شنیدن سخنان لغو را عامل باز دارنده آدمی از کمال می شمارد و دوری از بیهوده گویی را نشانه کرامت انسان می داند و می فرماید:

وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ لا نَبْتَغِی الْجاهِلینَ. (قصص: 55)

و هر گاه سخن لغو و بیهوده بشنوند، از آن روی برمی گردانند و می گویند اعمال ما از آن ما و اعمال شما از آن خودتان، سلام بر شما ما خواهان جاهلان نیستیم.

این گونه افراد، به سخنان بیهوده و گزاف گوش نمی دهند و ارزش وقت خود و دیگران را به خوبی می دانند و در برابر آن احساس مسئولیت می کنند. اینان از عمر گرانمایه و فرصت های زندگی بهترین استفاده ها را می برند تا حسرت و پشیمانی دامن گیرشان نشود.
خیز تا خرقه صوفی به خرابات بریم شطح و طامات به بازار خرافات بریم

سوی رندان قلندر به ره آورد سفردلق بسطامی و سجاده طامات بریم
پیام متن:

پرهیز از بیهوده گویی و شنیدن سخنان لغو، از کرامت آدمی است.
رسول دهمرده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
کاش این بزرگوار در خصوص زابل صحبت میکرد نه کل مملکت و fatf و موشک و برجام و دولت
مسعود مير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
ضمن تشكر از امام جمعه معزز و فهيم زابل در دفاع از عملكرد آقاى دكتر گوهرى، از فرموده امام جمعه معزز استفاده ميكنم كه فرمودند با كدام زير ساخت گردشگر بياد به سيستان با كدام جاده و ...
ميراث فرهنگى با كدام بودجه و اعتبار بايد عملكرد آنچنانى داشته باشد؟؟؟
امام جمعه عزيز آيا در جريان هستند كه تا كنون كه ٦ ماه از گذشته يك ريال ازاعتبارات ميراث فرهنگى پرداخت نشده است؟
حسین شهرکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
جای تعجب هست از این اظهارات در حالیکه دلیل نیامدن گردشگر به سیستان و بلوچستان مشخص است و ربطی به زیرساختها ندارد سوءاستفاده از احساسات مردم رنجیده سیستان کار درستی نیست
خالد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
قوه قضاییه برخی متهمان را به زابل تبعید میکند.معلوم است چه جایی است.بعد این بنده خدا انتظار داره توریست بیاد آخه؟ والا به نظر من خیلی مرد بزرگی هم هست این مدیر کل زحمت کش میراث فرهنگی. یه سر به موزه مردم شناسی استان بزنه این طلبه،میفهمه چه زحماتی کشیده شده و اینجوری تمام تلاشهای یک مدیر خدوم رو نمیذاره زیر پا. این ستاد اقامه نماز جمعه باید یه مقدار به ارتقای دانش عمومی این نخبگان بپردازه اینگونه در افشانی نکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
نظر این چند کاربر محترم از روی احساسات یا ذی نفعان میراث فرهنگی هستن خیلی هم امام جمعه معزز زابل نکته خیلی خوب و عالی را اشاره کردن کدام کارها ی مثبت انجام داده میراث فرهنگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
طلبه جوان و حرفای بزرگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار