امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اهمیت مشارکت آحاد مردم و مسئولان در اجرای هر چه بهتر طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: شرکت در این طرح یک وظیفه ملی برای عامه مردم ایران است.
کد خبر: ۳۰۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 23 September 2016
مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: نتیجه این سرشماری توسعه و عمران کشور به ویژه در بخش های آموزشی، عمرانی، خدماتی، بهداشتی و اشتغال در این منطقه خواهد بود.
وی تصریح کرد: وقتی جمعیت یک منطقه مشخص باشد برنامه ریزی بهتری می توان برای توسعه و پیشرفت هر بخش انجام داد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز بر اقامه نماز در اول وقت تاکید کرد و از والدین خواست فرزندانشان را برای انجام این فریضه مهم دینی تشویق کنند.
وی با بیان اینکه نماز ستون دین است افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ما شاهد عمران و آبادانی کشور و انجام امور دینی هستیم بطوری که شیعه و سنی هیچ گونه محدودیتی در ساخت مسجد و نماز خانه ندارند که باید قدردان این نعمت باشیم.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: دولت به منظور ترویج نماز در تمام ادارات، نهادها، مدارس و دانشگاه ها مسجد و نمازخانه احداث کرده که این نشانگر یک حکومت اسلامی است.
مولوی کریم زایی اظهار داشت: نماز باعث می شود که انسان گرفتار منکرات و ناهنجاری های اجتماعی نشود و اگر امروز می بینیم بعضی ها گرفتار منکرات و فحشا شدند علتش فاصله گرفتن از احکام الهی و نماز است.
وی ادامه داد: مسلمان واقعی کسی است که وقت نماز دست از کار بکشد و این واجب الهی را انجام دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار