استاندار سیستان وبلوچستان در بازدید از اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جمع کارکنان چند خواسته مهم زیست محیطی بیان کرد از جمله تهیه طرح های مطالعاتی در قلمرو کاری با همفکری و بهره گیری از قابلیت علمی کارشناسان ، برآورد نقش محیط زیست در بخش صنعت استان و هدف گذاری منطبق با سیاست ها و تحول در ساختار اداری در مسیر توسعه و پیشرفت.
کد خبر: ۳۰۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 24 September 2016
علی اوسط هاشمی محیط زیست را پیشگام و پرچمدار توسعه خواند و لازمه رسیدن به این هدف را ایجاد تغییر در نگرشها و رفتارها دانست که در اولین گام محیط زیست با رعایت اصول باید حامی سبز کارآفرینان و سرمایه گذاران باشد.

این دغدغه استاندار اشاره به طرح پاره ای مباحث بی اساس زیست محیطی در زمان ایجاد کارخانه پتروشیمی مکران در چابهار داشت که عده ای به دنبال کم رنگ نشان دادن تاثیر این سرمایه گذاری عظیم در منطقه بودند ولی با مدیریت صحیح خلل جدی در روند پیشرفت کار پتروشیمی ایجاد نکرد و این طرح اشتغالزا در حال انجام است. بنابراین اگر قرار باشد اولین چالش سرمایه گذار و کار آفرین در حوزه محیط زیست باشد ترجیح می دهد در جایی اشتغال ایجاد کند که بتواند از حمایت های سبز محیط زیست برخوردار باشد.

"علی اوسط هاشمی" با اشاره به رویکرد تخصیص بودجه استان در جهت تقویت طرحهای اشتغالزا در استان بیان داشت: ده میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های آب ، برق ، جاده دسترسی و غیره کارخانه سیمان تیس تخصیص یافته است.

تهیه طرح جامع سواحل مکران

نماینده عالی دولت در استان از محیط زیست خواست طرح جامع مطالعاتی برای حدود 500کیلومتر سواحل بکر جنوب استان تهیه شود.

وی گفت: بدون تردید یک نمونه کاربردی برای تعریف نقش توسعه ای محیط زیست برنامه ریزی در جهت استفاده از نعمت خدادادی سواحل بکر دریای چابهار است و این تاکید استاندار از هم اکنون بایست مورد توجه و اقدام عملی قرار بگیرد تا سرنوشتی مشابه سواحل شمال کشور حادث نشود.

تکثیر و صادرات گونه های جانوری و پرندگان

وی تاکید کرد سند آمایش محیط زیست و پیوست های آن با هدف گذاری محیط زیست اقتصادی تهیه شود از جمله تعیین سهم محیط زیست در اقتصاد و تولید استان ، تکثیر و صادرات گونه های جانوری و پرندگان بازار پسند و تعریف مناطق شکار مجاز با رویکرد جذب توریسم .

استاندار گفت: با وجود دهها سال آلودگی محیط زیست در استان اما دستگاههای مسئول در این بخش هیچ کدام اقدامی انجام ندادند تا اینکه در دو سال اخیر طرح جامع یکپارچه تالاب بین المللی هامون تدوین و به تصویب رسد تا بودجه مورد نیاز برای احیای تالاب براساس برنامه زمانی مشخص شده اختصاص یابد.

ضرورت توجه به آموزش های زیست محیطی

هاشمی به محیط زیست توصیه کرد متناسب با کارکردها خود را به جامعه معرفی نماید تا نگاه ها را به حق خویش عمومیت ببخشد چون خسارت و عوارض بی توجهی به این حق سالها گریبانگیر مردم است.

وی توجه به مبانی آموزش با نگاه توسعه بر پایه محیط زیست از مقطع مقدماتی تا تحصیلات عالی تر را از ضرورتهای امروز جامعه برشمرد که سبب می شود قانون گرایی و احترام به رعایت حقوق شهروندی به عنوان ضامن خود کنترلی در برخورداری از محیط زیست سالم مورد توجه باشد.

استاندار سیستان وبلوچستان در بخش نخست سخنان، اعمال تحریم های جهانی از سوی کشورهای متخاصم علیه ایران را به مراتب سخت تر از تحریم های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در آن دوران اگر دروازه ها را به روی ما بسته بودند ولی حداقل چند دروازه برای نفوذ و رهایی از شرایط سخت وجود داشت.

هاشمی رشادت ها و خلوص نیت شهدای جنگ تحمیلی در دفاع از کیان و اقتدار ایران اسلامی را نشانه کمال انسانیت ذکر کرد که باید خلق این قدرت را پاس بداریم که چنین نگاهی در کشور ایجاد و بر منطقه جاری شده است. وی اظهار داشت:پشت سرنهادن مشقت های تحریم های جهانی با عشق و اراده مردمان این درس را به ما می آموزد که بنای هر تغییر و توسعه ای بر محور مردم بایدشکل بگیرد. استاندار با اشاره به موفقیت های حاصل از توافق برجام از سوی دولت در تغییر نگاه ها به کشور،این اقدام بزرگ و ثمر بخش در سطح بین المللی را مقایسه کرد با انتظار ی که مردم از محیط زیست برای زدودن آلودگی گرد و خاک ناشی از طبیعت از جان و زندگی شان دارند. و ی تصریح کرد: دولت غبار دیده ها را زدود و محیط زیست باید غبار نشسته بر طبیعت که نفس گیر وتهدید کننده جان هست را بزداید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار