کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان دلگان در جنوب این استان در شبانه روز گذشته پس از بندر دیر بوشهر به عنوان دومین شهر گرم کشور معرفی شد.
کد خبر: ۳۰۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 24 September 2016
علی ملاشاهی اظهار داشت: دمای هوا بندر دیر بوشهر روز گذشته 45 و دلگان سیستان و بلوچستان با یک درجه اختلاف 44 درجه سانتی گراد گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در 485 کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
افزایش دمای دلگان از اواخر فروردین از 40 درجه آغاز می شود و در تابستان تا بیش از 49 درجه می رسد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز وزش باد متوسط در شمال استان پیش بینی می شود به طوری که حداکثر سرعت وزش باد به حدود 50 کیلومتر بر ساعت می رسد.
وی افزود: وزش باد 120 روزه در سیستان با پایان یافتن تابستان فروکش کرده است.
به گزارش ایرنا هر سال با آغاز بادهای موسمی 120 روزه در اوایل تابستان مردم سیستان شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آنها بصورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ارتفاعات جنوبی استان امروز و فردا رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.
ملاشاهی با بیان این که دریای عمان تا پایان هفته به نسبت آرام است گفت: در شبانه روز گذشته ارتفاع موج در سواحل استان به یک متر و 75 سانتی متر رسید.
وی خاطر نشان کرد: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 14 درجه خنک ترین و دلگان در جنوب استان با حداکثر 44درجه گرمترین شهرهای استان بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدیارعلیمرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
سلام من مهدیارعلیمرادی هستم اهل روستای بالشتی مسولین صداوسیمای زاهدان به ماگفتن حتمن برق سه فازوکولرگازی نصب بکنیدتامادیجتال به شمابدهیم یک روستای که امرارمعاش اش بایارانه میگذراندازکجادار دپول بدهدبرای گیرنده دیجتال اون هم چهارمیلیون جمع بکند برای برق اتاقک دکل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار