مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 25 هزار تن مواد غذایی فاسد در6 ماه نخست امسال در محدوده زیرپوشش این دانشگاه جمع آوری و معدوم شد.
کد خبر: ۳۰۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 24 September 2016
عبدالرزاق پاکزاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 110 کارشناس بهداشت محیط این دانشگاه در این مدت 47 هزار بازرسی از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند که منجر به جمع آوری و معدوم سازی 25 هزار تن مواد غذایی فاسد شد.
شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، میرجاوه، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان قرار دارند.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان این که در 6 ماه نخست امسال 59 واحد و در سال گذشته 264 واحد متخلف در استان پلمپ شدند گفت: رویکرد این دانشگاه در سالجاری همانند سالهای گذشته نهادینه کردن فرهنگ «هر شهروند یک بازرس» است.
وی با اشاره به این که سلامت افرادی که با مواد غذایی سروکار دارند(فروشندگان) نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: امسال هزار و 800 کارت جدید بهداشتی برای این قبیل افراد صادر و کارت پنج هزار و 700 نفر نیز تمدید شد.
پاکزاد با اشاره به اهمیت سلامت شیر مدارس گفت: با توجه به درخواست های صورت گرفته سال گذشته 34 مورد نمونه برداری از شیر مدارس در استان انجام شد که هیچ مشکلی وجود نداشت.
وی نظارت بر رها سازی فاضلاب منازل را یکی از اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: سال گذشته با بررسی های صورت گرفته حدود 12 منزل متخلف در این زمینه قطع انشعاب آب شدند.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد دخانی گفت: در سه ماه نخست امسال 55 واحد عرضه قلیان در محدوده این دانشگاه پلمپ شدند.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار