استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حالی که سال 94 بدترین سال مالی و کشور در شرایط سخت اقتصادی بود این استان تبدیل به کارگاه عمرانی برای ساخت زیربناها و توسعه و پیشرفت شد.
کد خبر: ۳۰۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 25 September 2016
علی اوسط هاشمی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در سخت ترین شرایط اقتصادی طرح های بسیار بزرگی را در این استان به جریان انداخت و استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرد.
وی اظهار داشت: باید به سیستان و بلوچستان بها داده شود تا بتواند نقش منطقه ای خود را ایفا کند چرا که این ظرفیت را دارد.
وی با بیان این که این استان در زمینه تخصیص اعتبارات نیازمند نگاه ویژه است، تصریح کرد: این استان در تخصیص اعتبارات باید به صورت ویژه نگریسته شود تا زیر ساخت های توسعه و پیشرفت آن مهیا گردد.
وی خاطر نشان کرد: شاید اختلاف سلایق و دیدگاه در بین مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد اما ساختن سیستان و بلوچستان و توسعه آن و تکریم به حق مردم وجه اشتراک همه مسئولان است و در این مورد با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید تخصیص اعتبارات استانی باشد، افزود: دولت به استان ها اعتماد کرده و استان باوری را ارتقا دهد تا زمینه پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان و سایر استانهای کشور فراهم شود.
هاشمی با اشاره به وجود امنیت بی سابقه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروزه به راحتی می توان در نقاط صفر مرزی بدون هیچ نگرانی و دغدغه از مهمانان عالی رتبه کشوری پذیرایی کرد.
وی گفت: بزرگترین دستاورد در سیستان و بلوچستان ایجاد امنیت است بطوری که این استان اکنون یکی از امن ترین استانهای کشور محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: در تاریخ منطقه بم پشت شهرستان سراوان کسی به یاد ندارد که مقامات کشوری در آنجا حضور یافته و از نزدیک با مردم ارتباط برقرار کنند.
وی بیان کرد: اینکه سیستان و بلوچستان را در سال 96 مقصد گردشگری ناشناخته معرفی می کنیم این است که همه ی استانهای کشور بدانند که در این استان امنیت فوق العاده ای برقرار است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود 450 هزار نفر حاشیه نشین در استان گفت: حاشیه نشینی شایسته انسانهای پاک سرشت و نظام جمهوری اسلامی نیست.
هاشمی اظهار داشت: حاشیه نشین ها مردمانی هستند که با حداقل امکانات حداکثر خدمت را به نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند و نباید از این افراد غافل شد.
وی با اشاره به راه اندازی شرکت هواپیمایی تفتان ایر خاطر نشان کرد: این شرکت هم اینک با یک فروند هواپیما به مردم خدمات رسانی می کند که قرار است تا یک هفته آینده یک فروند دیگر نیز به ناوگان این شرکت هواپیمایی بومی اضافه شود.
وی ادامه داد: خدمه این شرکت با لباس محلی سیستان و بلوچستان به مسافران خدمات رسانی می کنند که این مساله بازتاب بسیار خوبی داشته است.
وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف درسیستان و بلوچستان از جمله راه آهن، گاز، آبرسانی به مزارع سیستان و راهسازی افزود: به عنوان نمونه در راستای توسعه استان هم اکنون 80 هزار مترمربع پروژه در حوزه بهداشت و درمان شهر زاهدان در دست انجام است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که اگر آب ذخیره شده در سد زیردان در دسترس مردم پایین دست این سد قرار گیرد مشکل کشاورزی منطقه حل می شود، گفت: قطره قطره آب برای مردم این استان حکم حیات و زندگی را دارد و باید به این بخش توجه ویژه ای شود.
هاشمی با اشاره به راه اندازی 2 پایانه مرزی جدید در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بازارچه مرزی ریمدان و پیشین باید زینت بخش استان باشند و از این فرصت های به وجود آمده باید نهایت استفاده را کرد.
نشست شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با حضور معاون رئیس جمهوری، نمایندگان مردم زاهدان، زابل، سراوان و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، شماری از فرمانداران شهرستانهای مختلف و مدیران کل دستگاههای اجرایی در سرسرای اجتماعات استانداری این استان برگزار شد.
دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه جمعه شب وارد زاهدان شد و امروز علاوه بر شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در زاهدان و افتتاح یک مجتمع آموزشی، عازم شهرستان سراوان شد و در مراسمی در دهستان کشتگان بخش بم پشت این شهرستان زنگ مهر و مقاومت و ایثار را به صدا در آورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار