کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با کاهش 37.3 درصدی میزان بارش در سال زراعی 95-94 نسبت به بلند مدت رتبه دوم کم بارشی کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۳۰۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 25 September 2016
رضا آزادمنش گفت: میزان بارش بلند مدت سیستان و بلوچستان 111.3 میلی متر بوده که در سال زراعی گذشته با کاهش 37.3 درصدی به 69.6 میلی متر رسیده است.
وی افزود: استان یزد در سال زراعی گذشته با 42.2 میلی متر بارش نسبت به بلند مدت خود رتبه نخست کم بارش ترین استان کشور را کسب کرد که سیستان و بلوچستان بعد از این استان رتبه دوم را بدست آورد.
به گزارش ایرنا،استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار