کد خبر: ۳۰۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 28 September 2016

مرتضی نصرتی؛ مسئول ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی توسعه نگین مکران:

به مناسبت روز آتش‌نشان 

خوب میدانیم که هیچ شبی را بی دلهره و اضطراب پشت سر نگذاشته‌اید، شب­ها را پاس میدارید تا چرخه تولید و صنعت کشور با آرامش شهر بهم پیوند بخورد. پشت پلکهایتان آرامش جریان دارد و شما مهربان‌ترین دست­هایی هستید که به یاری امیدهایی می‌شتابید که با خاکستر شدن زمانی بیش فاصله ندارند، همیشه خوب و سلامت باشید تا آتش خاکسترنشین شود.

هفتم مهرماه به نام «آتشنشانی و ایمنی» نامگذاری شده تا قدردان زحمات آنهایی باشیم که جانشان را برای حفظ امنیت و آسایش ما و کارکنان به خطر می­اندازند. جای دارد در این روز یاد کنیم از تلاش­گرانی که شعله ­های آتش و بحران را فرونشاند تا کودکی آرام گیرد و صنعتی­ مصون بماند و به پاس همه تلاش­ها و فداکاری­ها و دلهرهایشان سر تعظیم فرود می­آوریم و گرامی میداریم یاد شهید علی قانع را که جان خود را برای آرامش کودک6 ساله فدا کرد.

آتش یعنی حادثه و حادثه یعنی در امان نماندن جان، مال و محیط­ زیست و ایمنی یعنی مصونیت در برابر حادثه اعم از طبیعی و غیرطبیعی. هر روز که بدون حادثه سپری می­شود بدین معناست که کسانی در جهت حفظ آن تلاش نمودند.

سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد، لذا در کشورهای پیشرفته، یکی از اهداف دولت ها حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست‌یابی به حداکثر توسعه است.

هر حادثه­ای تجربه­ایست گرانقدر برای توسعه پایدار شهر و صنعت و همه تلاش می‌کنیم با بهره­گیری از تجربیات تلخ گذشته راهبرد ایمنی متناسبی برای آینده ترسیم نماییم.

براین باوریم که شهرک پتروشیمی مکران میتواند با سر لوحه قراردادن تجربیات تلخ گذشته، در راه توسعه، بهداشت، ایمنی و محیط زیست منطقه چابهار گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار