سخنان صریح امام جمعه زابل خطاب به استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش تابناک از زابل امام جمعه شهرستان زابل در خطبه اول نماز با اشاره به مشکلات مرزنشینان و استفاده افراد خاص از عواید مرز خطاب به استاندار سیستان و بلوچستان گفت : همه وظیفه دارند امربه معروف و نهی منکر کنند ، هم مسئولین و هم افراد جامعه ؛ امربه معروف و نهی منکر مئسولین یعنی خدمت به مردم و انجام وظایف ، درحالیکه خودشان را خادم ملت می دانند ؛ رفع فقر ، رفع بیکاری ، امانت داری و حفظ بیت المال و صرف آن در مصارف تعریف شده.
کد خبر: ۳۰۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 07 October 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : نماز  جمعه این هفته شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه معزز شهرستان در مصلی المهدی (ع) این شهر برگزار شد
به گزارش تابناک از زابل امام جمعه شهرستان زابل در خطبه  اول نماز با اشاره به مشکلات مرزنشینان و استفاده افراد خاص از عواید مرز خطاب به استاندار سیستان و بلوچستان گفت : همه وظیفه دارند امربه معروف و نهی  منکر کنند ، هم مسئولین و هم افراد جامعه ؛ امربه معروف و نهی  منکر مئسولین یعنی خدمت به مردم و انجام وظایف ، درحالیکه خودشان را خادم ملت می دانند ؛ رفع فقر ، رفع بیکاری ، امانت داری و حفظ بیت المال و صرف آن در مصارف تعریف شده.
 
استاندار ایا از ظلم فرماندار هیرمند به مردم مطلع است ؟
 
وی در ادامه افزود : استاندار محترم ، اگـر از ظلمی که فـرماندار هیرمنـد به مرزنشینان می کند باخبر نیست ، بودنش در مَسند استانداری مصداق منکر است


امر به معروفِ استاندار محترم و نماینده ارشد دولت در استان یعنی عمل به وعده هایی که داده اند و نهی از منکـر آن یکی از مواردش این است که مواظب فـرماندار هیرمند باشد ؛ اگـر از ظلمی که فـرماندار هیرمنـد به مرزنشینان می کند باخبر نیست ، بودنش در مَسند استاندار صداق منکر است و اگـر با خبر است ، تکلیفش این است که نهی از منکـر کند .

 
استاندار و نمایندگان در جلسه ای تکلیف درآمد مرز میلک را روشن کنند

 
حجت الاسلام کیخا امام جمعه زابل در ادامه با گلایه از عدم تخصیص درآمد های مرزی به شهرهای منطقه سیستان گفت : تکلیف این است که جلسه ای با نمایندگـان مجلس گرفته شود و قسمتی از درآمد 20 میلیارد تومانی مرز را به شهرستان های منطقه سیستان تخصیص و آنرا قانون کنند تا روستایی به مثل زابل ، شکل شهر را به خودش بگیرد ؛ شهرهای دیگران ایران را مشاهده کنید ، کوچه های یک متری آنها آسفالت است ... اینجا خیابانها و کوچه های محلات شهر زابل را که می بینی خاکی است .
 

تقوی ملاک برتری انسانهاست نه قبیله ، نه طایفه و قومت


امام جمعه زابل در ادامه تقوی را ملاک برتری انسانها عنوان کرد و گفت : تقوی ملاک برتری انسانهاست نه قبیله ، نه طایفه و قومیت ؛ در تمام امور و شئون زندگی و تمام انتخاب ها و ارزش گذاری هایمان تقوای دیگران ملاک باشد ؛ هفته ی امربه معروف و نهی از منکر است ؛ ایام دهه محرم که بخاطر قیام عاشورا چند روزی از این ایام را اختصاص داده اند به امربه معروف و نهی از منکر ، که تکلیف الهی است ؛ اول خودمان را به سمت خوبی ها سوق دهیم و از بدی ها گریزان باشیم.
 
 

این هفته روز جهانی کودک را داریم ، شیوه ی صحیح تربیت و برخورد با کودک را یاد بگیریم و عمل کنیم ؛ کودکان مان را با مسجد ، هیئت و محافل اهل بیت (ع) آشنا کنیم تا بیمه شوند ؛ معلمین با تربیت صحیحِ دانش آموزان امربه معروف و نهی از منکـر کنند .

 

حوزه های علمیه ، دانشگاه ها ، مراکز فرهنگی با آسیب شناسی جامعه و با تحقیق و کار علمی بهترین راهها را برای نشر معارف ، رفع آسیب ها و مشکلات و معضلات فرهنگی بکار ببندنند .

 

کسبه وبازاریان امر به معروف و نهی از منکر کنند ؛ در هر مغازه ای ، در هر پاساژی ، حدیث و آیه قـرآن و یا نکـات اخـلاقـی بصورت بَنِر ، پوستـر ، نصب شود ؛ در مـوضـوع عفـاف و حجـاب و برکاتش و در موضوع بدحجابـی و اثـرات بسیار بـد فـردی واجتماعـی آن در سطح شر بن و تابلو نصب شود .

 

منبر ، ستون خیمه مجلس امام حسین (ع) است


هر محله یک تابلوی مخصوص فرهنگـی داشته باشد ، مساجد بروز باشند و مردم هم وظیفه دارن به کسب معرفت ، به دانستن احـکام و تکالیف شـرعـی اهمیت بدهند و مطالعه و پای منبر بنشینند ، هم با هیئت بیرون برویم و هماز منبر اباعبدالله الحسین (ع) استفاده کنیم تا بفهمیم عزاداری یعنی چه ؛ منبر ، ستون خیمه مجلس امام حسین (ع) است و دشمن برنامه دارد که منبرها را از بین ببرد
 
 
 
گزارش : هانیه اشکانی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
خدا خیرت بدهد حاج آقا کیخا
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
اتفاقا فرماندارمحترم هیرمندخدمات بسیارزیادی برای مرزنشینان داشته است.اینکه چقدربرزندگی مردم موثربوده است بستگی به اقتصادونحوه تجارت کشورهمسایه دارد.ماتابحال شاهدزحمات ایشان بوده اییم.مطمءنیم حاج کیخا هم ازروی دلسوزی مطلبی فرموده اند.ولی بازحمات یک مدیرشایسته این گونه برخورد مطلوب نیست .مهندس پیری ایثارگروخانواده معززشهیداست که به گردن ماحق دارد.
پاسخ ها
مسلم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
نکنه جیره خور فرماندار هستی ؟؟
انصاف داشته باش سخنان حاج آقا کیخا بر حق است..
بترس از آخرت ....
معلم منطقه بنجار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
سلام،آیاجناب امام جمعه،نمایندگان محترم زابل وسایرمسئولین ازتبعیض،ضایع کردن حق وپارتی بازی بیش از اندازه رییس[...] منطقه بنجارخبر دارند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
آقای امیرشما یا ذی نفع فرماندارهستی یا سخنان بر حق جناب کیخا رو خوب درک نکردی کدام کار خوب کدام قدم مثبت از روزی ایشان شدم برداشتن برای شهر هیر مند یا اینکه شما اونجایی نیستی که در صحنه ظلم و جنایات باشی و ببینی فجایحه اونجا رو
سیستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
سلام برادران سیستانی لطفا از این مطالب که درگیری بی فایده است ودرون گروهی میباشد هر چه زودتر باید بگذریم به نظرم بنده ریشه مشکلات سیستان جای دیگه ای هست که همه میدانیم خواهشن امام جمعه بومی محترم٬ فرماندار بومی محترم٬ نماینده بومی محترم همه با هم با اتحاد برای حل مشکلات مردم مطالبه ملی داشته باشیم نه اینکه در تله بدخواهان سیستان گرفتار شویم
ضیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است، این جز مفاهیم اولیه دین ماست امام جمعه ی محترم. دیگه هتک حرمت در تریبون نماز جمعه که بماند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
بسیار خوب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار