نهادهای نظارتی درخصوص مسائل مرز سیستان شفاف سازی کنند
تابناک سیستان و بلوچستان : آیا برای مسئولین ، تصمیم گیران و بخصوص دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران زیبنده و قابل پذیرش است که درحاشیه مرز دهها هزار نفر مشکل معیشتی داشته باشند و عده ای قلیل که به تعداد انگشتان دو دست هم نمیشوند از همین مرز و سودحاصل از آن میلیاردر شوند؟
کد خبر: ۳۰۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 08 October 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : آیا برای مسئولین ، تصمیم گیران  و بخصوص دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران زیبنده و قابل پذیرش است که درحاشیه مرز دهها هزار نفر مشکل معیشتی داشته باشند و عده ای قلیل که به تعداد انگشتان دو دست هم نمیشوند از همین مرز و سودحاصل از آن میلیاردر شوند ؟

آیا اصلا چنین قصه ای در حاشیه مرزهای سیستان وجود دارد یا خیر ؟ همه مثل هم هستند و وضع مالیشان از فرصت مرز خوب است و یا بالعکس ، همه باهم در غم نداری ، شریک ؟

به گزارش تابناک از سیستان مدتهاست که درمحافل خصوصی و عمومی سخن از مسائلی است که در مرز ایران و افغانستان و گذرهای مرزی می گذرد و سوالات گوناگونی در این خصوص مطرح می شود و همچنان هم این اعتراضات و گلایه ها به مقوله مبادلات مرزی و اتفاقاتی که در آن حوزه رخ می دهد وجود دارد و درهفته های گذشته این موضوع بارها و بارها از تریبون های نماز جمعه شهرهای مختلف سیستان نیز به گوش رسیده است و هرازگاهی شاهد بوده ایم که رسانه های محلی نیز به آن پرداخته اند. اما تا کنون جواب قانع کننده ای از سوی مسئولین امر به این گلایه ها و سوالات داده نشده است.

بنا براین گزارش برخی از این سوالات و البته شبهات این است که آیا این مشکلات در مرز وجود دارد یا خیر ؟

آیا در مرز سوء استفاده های کلان و خرد صورت میگیرد یا خیر ؟

آیا برخی تلاش دارند که برای مردم مرزنشین ایجاد مشکل کنند تا آنان را از مبادلات کوچک مرزی منصرف نمایند وخود مبادلات کلان مرزی را در دست داشته باشند ؟

آیا امتیازات در بازارچه میلک از جمله امتیازات پمپ بنزین , پارکینگ ها و . . .  به افراد خاص داده شده که مورد تائید افراد خاص تر بوده اند یا نه براساس ضوابط روشن و طبق بخشنامه های اعلامی بوده است ؟

آیا عوارض از خودروهای ترانزیتی خارجی به درستی دریافت می شود یا خیر میتوان گاهی از آن فرار کرد ؟

آیا در مبادی رسمی مرز با افغانستان که در منطقه سیستان وجود دارد , قاچاق رسمی و غیررسمی سوخت داریم یا خیر ؟

اگر تبادل سوخت وجود دارد , سود حاصل از این تبادل هنگفت به جیب چه کسانی می رود و اگر به خزانه واریز میشود چگونه هزینه می شود ؟ آیا سیستان از آن سهمی دارد یا خیر ؟

بنا براین گزارش در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر زابل امام جمعه شهرستان به صراحت در این خصوص سخن گفت و از مشکلات و اتفاقات مرز بعنوان ظلم به مردم یاد کرد و همچنین امام جمعه شهر علی اکبر هامون نیز شجاعانه بیان کرد که درآمدهای حاصل از مرز به جیب عده ای خاص می رود.

در نهایت باز هم سوال دیگری مطرح می شود که آیا مطالب و خطبه های نماز جمعه که از سوی امامان جمعه شهرهای مختلف سیستان بیان می شود ، یادداشت های فراوان رسانه ای , سخنان مردم عادی و شواهدی که دراین خصوص در مرز وجود دارد , آیا همه و همه دروغ است و تنها استاندار و تیم تحت امرش راستگو هستند ؟

و آیا هیچ نیاز به تحقیق دراین خصوص نیست ؟

 آیا مردم باید طبق گفته استاندار با توجه به اینکه در منطقه بحث آبرسانی لوله ای به مزارع درحال انجام می باشد , از دیگر مسائلی که می گذرد بگذرند و سکوت کنند ؟ آیا دید بلند نظرانه و نگاهی آینده نگر یعنی این ؟

از  دستگاههای نظارتی و امنیتی انتظار بیشتریست که در این خصوص وارد میدان شده و  در سالی که از سوی حضرت آقا ، بنام سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نامگذاری شده است , اقدام عملی انجام داده و بطور شفاف با مردم سخن بگویند که آیا این مشکلات در مرز وجود دارد یا خیر ؟

اگر این مشکلات وجود دارد چرا با آن برخورد نمی شود و اگر وجود هم ندارد بفرمایند تا یکبار برای همیشه همه دراین خصوص سکوت اختیار کنند

یادداشت : یونس دهمرده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار