نقل قول استاندار سیستان و بلوچستان از معاون وزیر نفت:
استاندار سیستان و بلوچستان در سمینار معاونین سیاسی ،اجتماعی فرمانداریها و بخشداران استان بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بواسطه برجام در عرصه جهانی اعتبار و دامنه نفوذ کلام کسب کرده است.
کد خبر: ۳۱۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 10 October 2016
 به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی در این سمینار که معاونان استاندار و شماری از مدیران عضو کارگروه ها حضور داشتند، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کربلا بویژه امام حسین(ع) افزود: عزتی که شهداء برای نظام به ارمغان آوردند و به انسان کرامت بخشیدند با جهالت در حوزه قدرت داشت بر باد می ر فت، برجام آن عزت و کرامت انسانی را حفظ کرد. وی تصریح کرد: امروز جهانیان به این نتیجه رسیده اند که سیاست بدون ایران نه تنها منتج به نتیجه نمی شود بلکه بدون ایران حرف زدن در منطقه درست نیست ،بنابراین به دنبال برقراری رابطه با ایران هستند.
هاشمی با انتقاد از برخورد چکشی برخی منتقدان با برجام گفت: باید این همه عزت و دستاورد را در عرصه جهانی پاس داشت و این سرمایه ملی را مورد توجه و حمایت قرار بدهیم.

تقدیر از نگاه توسعه محور برخی وزراء

استاندار با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس جمهوری گفت : در این دیدار پیرامون مسائل استان از عملکرد برخی وزراء در حوزه مسئولیت خویش انتقاد کردم ، همچنین از برخی وزرای دولت نیز به دلیل عملکرد خوب و نوع نگاه توسعه محورشان به استان از جمله وزیر بهداشت و درمان ، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و مدیرعامل بنادر تقدیر کردم. وی بیان کرد: مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران قول داد به قیمت تعطیلی همه پروژه های شرکت ، اما گازرسانی به سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد. او ادامه داد: روزانه 70 دستگاه تریلی انتقال لوله گاز به محل اجرای این پروژه ملی را برعهده دارند و عملیات لوله گذاری به خوبی در حال انجام است.

ترغیب نخبگان و صاحب نظران برای کاندیدای انتخابات
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده ، از انتخابات به عنوان یک رقابت دارای برد و باخت نام برد که افراد شایسته تر باید در مناصب گمارده شوند. به گفته وی بخشداران؛ افراد تحصیل کرده ، نخبگان و صاحب نظران را برای ثبت نام کاندیدای انتخابات شوراها ترغیب نمایند زیرا تشکیل شورای شهر قوی بیانگر برخورداری جامعه از توان فکری برجسته است. وی گفت: معاونین سیاسی ، اجتماعی فرمانداری ها و بخشداران استان با ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با توده مردم فریاد رسای آنان باشند که به هر دلیلی از گفتن و بر زبان آوردن حقشان لکنت دارند .

توجه به سند توسعه روستایی در برنامه ششم

وی اضافه کرد: در دیدار اخیر از رئیس جمهور درخواست کردم سند توسعه روستایی در برنامه ششم توسعه کشور گنجانده شود زیرا نگاه متفاوت روستاییان نسبت به گذشته ، تغییر در برنامه ها را الزام آور می کند . وی با اشاره به سال 96 مقصد گردشگری استان تاکید کرد: چند روستای نمونه گردشگری استان به عنوان الگو در سطح ملی و جهانی معرفی شوند و با تغییر نگاهها از برخی روستاها مقصد گردشگری ملی و جهانی بسازیم.
استاندار با اشاره به اجرای طرح سرشماری از بخشداران خواست بستر لازم برای ثبت نام اینترنتی ساکنان روستاها در طرح سرشماری فراهم گردد.
هاشمی با این تعبیرکه رفتار جمعی برای تغییر در شرایط زندگی را باید جدی گرفت ، احیای تعاونی ها را هدف قرار داد و اظهار داشت: هر بخشدار ظرف مدت 10 روز حداقل 3 تعاونی با جمع آوری خرده سرمایه های مردم در بخش خود راه اندازی نماید.

ضرورت طرح تجمیع روستاها

هاشمی اجرای طرح تجمیع روستاها را با توجه به بعد مسافت و پراکندگی روستاها در سیستان و بلوچستان مورد تاکید قرار داد و گفت: خدمات رسانی به شش هزار روستای سطح استان هزینه های زیادی را بر دولت و روستاییان تحمیل می کند که با توجه به ضرورت پایداری جمعیت در روستاها ، با تجمیع هر 10 روستا در یک مکان مناسب و کارشناسی شده بستر زیست مشترک را فراهم کنیم . استاندار افزود : تجمیع روستاها به عنوان یک ضرورت استانی سبب می شود تا با فراهم شدن امکانات از سوی دولت ، نبود شغل و کمبود امکانات منجر به مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ نشود .

هر قدرتی باید از محرم درس بگیرد

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: امام حسین (ع) با ایستادن در مقابل استبداد ، زیاده خواهی و بی عدالتی جریانی ماندگار را در تاریخ بشریت رقم زد. وی با اشاره به ویژگیهای برتر امام حسین (ع) در دوری از استبداد رأی ، خود محوری و خودبرتر بینی تاکید کرد: وقتی خود حسابی و خود انتقادی تقویت شود ، روحیه استکباری و خود برتربینی از انسان زدوده می شود. هاشمی با بیان اینکه محرم و سفر برای آموختن است و هر قدرتی باید از محرم درس بگیرد، خاطرنشان ساخت: امام حسین (ع) در مسیر حق و بشریت جاری شد و ما هم اگر در مسیر کنترل قدرت جاری شدیم می توانیم ادعا کنیم که در مسیر بزرگان ، قرآن و دین واقع شده ایم.
استاندار با اشاره به تواضع ، فروتنی و ادب حضرت ابوالفضل (ع) در حادثه کربلا اظهار داشت: چطور ممکن است در مجلس امام حسین(ع) تریبون به دست بگیریم و خلاف ادب سخن بگوییم ؟ کسی که در این مجالس سخن می گوید باید از لسان و نفس خود مراقبت کند؛ این امام بزرگ ارزشهای انسانی را به نمایش گذاشت .
وی اظهار داشت: امیدوارم به درک درستی از بودن در موضع خدمت بر محور شایستگی افراد دست یابیم و در راه خدمت به خلق و گماردن افراد در پستها و مناصب از تعصبات دوری نماییم .

اهداف و ضرورتهای سمینار
در ابتدای این سمینار مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری اهداف و ضرورتهای این سمینار را لزوم برنامه ریزی جهت معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری در سال 96 ، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ،افزایش رضایت مندی عمومی از عملکرد دولت در زمینه مراودات تجاری ، سیاسی و اقتصادی با کشورهای خارجی و نقش روستاییان در مناسبات اجتماعی عنوان کرد که در قالب 5 کارگروه سیاسی و اجتماعی ، امنیتی و انتظامی ، اقتصادی ،عمرانی و برنامه و بودجه بررسی می شود.
 
"علی اصغر کشاورز مقدم" در خصوص عملکرد دولت در استان به عنوان نمونه به افزایش مراودات و کاهش تنش ها با کشورهای همسایه اشاره کرد و از برگزاری اجلاس آیورا در چابهار با حضور 21 کشور عضو حاشیه اقیانوس هند به عنوان مؤلفه مؤثر اقتصادی در حوزه روابط خارجی نام برد.
دبیر سمینار معاونان فرمانداری ها و بخشداران استان نام گذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری و توجه دولت به این مقوله و شعار رئیس جمهور مبنی بر اقتصاد بدون نفت را تلفیقی نو در جهت کسب اعتماد عمومی بیان کرد.
به گفته وی در کارگروه های  سمینار معاونان سیاسسی، اجتماعی فرمانداری ها و بخشداران استان، توسعه سواحل مکران ، منطقه آزاد سیستان ، صنایع سنگین ، ترانزیت ، زیرساختهای گاز، توسعه گمرکات ، توجه به توسعه شهرستانها ، نقش بنگاههای اقتصادی در کاهش بیکاری ، آموزش و سواد آموزی ، آگاهی بخشی و مشارکت بانوان و نخبگان ، تجمیع روستاها ، ساماندهی مبلمان شهری و روستایی و... مورد بررسی قرار می گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رستم خالد حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
ان شاءالله تعالی به همت والای استاندار کاربلد سیستان و بلوچستان این مهم محقق شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
اگر این مرد 4سال دیگر باشد سیستان و بلوچستان آباد می شود . گاز بدهد خدا نگه دارت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
ان شاءالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار