کد خبر: ۳۱۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 12 October 2016


طلا، سکه و ارز

 ۱ روبل روسيهقیمت (ریال):۵۰۶تغییر:۲درصد تغییر:۰.۴۰

فارسیافغانستانالعربیةTürkçeEnglish

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

صفحه اصلیجستجوجدول فوتبالارزطلا و سکهشاخص بورسخودرو داخلیخودرو خارجیدوربین عکاسیکنسول بازیمصالح ساختمانیکالاهای عمومیلپ تاپآهن آلاتتلفن همراهتبلتتلویزیون

  

۰

+-

گروه استانها / حوزه سیستان و بلوچستان

http://fna.ir/LTQX8G

۹۵/۰۷/۲۱ :: ۰۰:۰۵

یادداشت/امام حسین (ع) معشوق عاشقانِ فداکاری و آزادگی است

امام حسین (ع) معشوق عاشقانِ فداکاری و آزادگی است و قیامش درس مردانگی، کربلایش دانشگاه عرفان و ایمان و شهادتش درس برای همگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، هیچ رویداد تاریخی و دینی از گذشته تاکنون به‌اندازه حماسه شهادت امام حسین (ع) در کربلا در بین جامعه انسانی در کانون تحسین و احساس قرار نگرفته و جنبه درس آموزی نداشته است.

این حماسه به‌عنوان یک رویداد موثر و پر محتوا نقطه عطف و مرکز ثقل در روند انسان‌سازی ‌است. 

انگیزه قیام امام حسین(ع) زنده‌کردن ارزش‌های اسلامی بوده آن هم ارزش‌هایی همچون وحدت امت اسلامی، آزادی و آزادگی، اخلاق اسلامی و انسانی، زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعت‌ها و غیره! 

عناصری که طی این قرن‌ها قیام‌ امام حسین (ع) را زنده نگه داشته و از نسیان و فراموشی دور نگه داشته است اول خواست الهی است و از سویی قیام سالار شهیدان دارای جنبه‌های مختلفی است که از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند و مجموعه این جهات و جنبه‌ها مانند یک پازل تکمیل کننده این حرکت عظیم هستند.

نباید به قیام عاشورا از یک دید و جنبه نگریست، درخت قیام خونبار عاشورا ریشه‌اش دین، ساقه‌اش اخلاق و حماسه و شاخ و برگش تراژدی است.

در بستر گسترده تاریخ بشری، امام حسین (ع) از انسان‌های انگشت‌شماری است که توانسته در طول دوران حیات و شهادت خویش، جریان و موجی عظیم پدید آورد و قرن‌های متمادی، میلیون‌ها دل، جان، اندیشه و باور را به سوی خود بکشاند و به‌عنوان گذرگاهی برای رسیدن به ملکوت و وادی عرفان و حماسه، ایفای نقش کند. 

امام حسین (ع) محبوب خدا و رسول (ص) و معشوق عاشقانِ فداکاری و آزادگی است و  قیامش درس مردانگی، کربلایش دانشگاه عرفان و ایمان و شهادتش درس آموز همگان است.

هرچه از واقعه عاشورا می‌گذرد، وجوه بیشتری از قیام اباعبدالله الحسین(ع) پیش روی امت اسلام و جهانیان گشوده می‌شود؛ گویا تاریخ هنوز برای رسیدن به فهم تمامی اهداف قیام عاجز است.

تعالیم اخلاقی و روش‌های تربیتی امام حسین (ع) منحصر به مذهب خاصی نیست بلکه علاوه بر مسلمانان ادیان دیگر هم الگوی زندگی و اخلاق و یا حتی مبارزاتی خود را از امام حسین (ع) دریافت کرده‌اند.

در پایان باید گفت امام حسین (ع) و قیام ریشه‌دار ایشان متعلق به تمام مسلمانان و بلکه فراتر متعلق به تمام آزادگان عالم است و پررنگ‌تر شدن حرارت و شور حسینی از طریق عزاداری، حزن و اندوه و سوگواری در بین مسلمانان و قداست این قیام بین ادیان دیگر، خود گواه این ادعا است.
منبع:خبرنگارفارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار