مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای 59 آسانسور گواهی تایید استاندارد صادر شده و مالکان ساختمان‌ها موظف هستند هر سال نسبت به تایید گواهی استاندارد اقدام کنند.
کد خبر: ۳۱۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹ 16 October 2016

اسماعیل عاقلی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و خبرنگاران در زاهدان، از ارتقای توان آزمایشگاهی اداره استاندارد در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: بیش از 370 میلیون تومان از منابع ملی برای خرید دستگاه و تجهیزات اعتبار از محل منابع ملی اخذ شده که بخشی راه‌اندازی و بخشی در حال راه‌اندازی است.

این مسؤول به ایجاد ساختمان اداری و آزمایشی استاندارد در ایرانشهر اشاره کرد و گفت: این ساختمان با اعتبار بیش از 264 میلیون تومان با پیش‌بینی ایجاد 8 فضای آزمایشگاهی در حال احداث است که امیدواریم بتوانیم بخشی از شهرستان‌های جنوب استان را بهره‌مند و آزمایشگاه‌های منطقه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال در برنامه‌های استاندارد، بیشترین برنامه در راستای ترویج و اطلاع رسانی و مشارکت مردم در استفاده از کالاهای دارای علامت استاندارد است.

عاقلی بیان کرد: ارزیابی واحدهای تولیدی و خدماتی در سال انجام شده و از برگزیدگان در دوم آبان ماه تجلیل می‌شود. تاکنون برای 59 آسانسور گواهی تایید استاندارد صادر شده است و مالکان ساختمان‌ها موظف هستند جدای از سرویس‌های روتینی که انجام می‌دهند هر سال نسبت به تایید گواهی استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: طرح نظارتی سیلندرهای گاز مایع نیز انجام می‌شود و همه سیلندرها در هنگام شارژ کنترل می‌شوند.

این مسؤول بیان کرد: در بحث آموزش و ارتقای سطح علمی تاکنون 28 دوره اموزشی متمرکز برگزار که 18 هزار و 660 نفر ساعت دوره اموزشی برگزار شده است.

وی گفت: در زمینه طرح توانمندسازی زنان روستایی تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که هشت کارگاه آموزشی برای 99 نفر در منطقه سیستان برگزار شده و 43 خوشه شغلی راه‌اندازی شده است.

عاقلی افزود: در زمینه نظارت بر واحدهای تولیدی دو نوع بازرسی داریم که یک نوع فنی است که به صورت دوره‌ای بوده و در این زمینه 747مورد بازدید فنی داشته‌ایم و دیگری بازرسی و نمونه‌برداری است که 1159 نمونه‌برداری صورت گرفته که منجر به صدور 25 پروانه بهره‌برداری شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بازرسی‌های سال گذشته 52 پروانه هم به دلیل عدول از استانداردها تعلیق شده است.در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز تاکنون 3927 نمونه ارزیابی انجام شده که 112 مورد عدم انطباق در نمونه‌ها مشاهده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار